El president Puigdemont anuncia que els catalans a l'exterior podran votar electrònicament en les properes eleccions a Catalunya

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha anunciat aquesta setmana des del Londres, on ha estat de viatge oficial, que els catalans que resideixen a l'exterior podran votar electrònicament en les properes eleccions que se celebrin a Catalunya.

 

D'aquesta manera el Govern vol evitar que es repeteixin episodis com el de les eleccions del 27 de setembre passat, quan més de 7.000 catalans a l'exterior no van poder exercir el seu dret a vot per incidències en la tramesa de les paperetes i la negativa de la Junta Electoral Central a allargar el termini per votar. Davant la vulneració d'aquest dret fonamental, el Govern de la Generalitat va interposar un recurs contenciós-administratiu davant del Tribunal Suprem contra els acords de la JEC que van denegaven l’ampliació del termini per formular el vot per correu.

 

Amb aquest anunci el cap de l'Executiu començava el viatge oficial a la capital britànica, on s'ha entrevistat amb l'exprimer ministre d'Escòcia Alex Salmond i ha mantingut una trobada amb la comunitat catalana a Londres.

 

Puigdemont destacava que des del Govern es treballa per explicar la realitat catalana tant de portes cap enfora, amb viatges arreu del món, com de portes cap endins, fent nombroses trobades amb ambaixadors i cònsols. “Encara que oficialment tothom ens diu que no ens ho reconeixeran i que és un afer domèstic espanyol, alguns dels països més importants del món ja han passat pel meu despatx a demanar que els expliquem bé què està passant a Catalunya”, afirmava.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres