Acaba el cicle de xerrades sobre orientació universitària

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Dimarts 10 de maig a la tarda va tenir lloc als municipis de Montblanc i Santa Coloma de Queralt una doble activitat destinada a famílies, docents i alumnes en què es va informar i assessorar sobre tot el relacionat amb els itineraris formatius dels estudis superiors de Catalunya i també del sistema català de beques.


A la Sala Noble del Consell Comarcal, a Montblanc, la primera part de l’activitat es va centrar en les explicacions de Juanjo Rofes, tècnic d’orientació i informació de la URV, que va explicar detalladament les característiques més interessants d’estudiar a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.


A continuació Fanny Galve, Delegada Territorial de la UOC al Camp de Tarragona, va explicar als participants les àrees de coneixement que ofereix la Universitat Oberta de Catalunya i com s’estudia a la universitat virtual.


Finalment Àlvar de Salas, tècnic en informació de beques de l’AGAUR (Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca), va detallar amb claredat totes les beques universitàries existents a Catalunya, i va encoratjar els assistents a vèncer la por de demanar beques. Al final de cada intervenció els assistents van formular preguntes als ponents, qui van resoldre tots els dubtes.


Una mica més tard de l’acte de Montblanc, a la Sala de la Torre del Castell dels Comtes de Santa Coloma de Queralt també va tenir lloc la xerrada de l’orientador de la URV, Juanjo Rofes. El regidor de Joventut de l’Ajuntament de Santa Coloma, Gerard Vila va presentar la xerrada. Els participants van veure resolts els dubtes que tenien de la mà del tècnic d’orientació. Aquestes activitats, emmarcades dins el cicle de conferències “Què, com i on poden estudiar els nostres fills?”, ja fa més de 8 anys que s’organitzen des de l’Oficina Jove de la Conca de Barberà amb el suport de la Direcció General de Joventut.


L’Oficina Jove de la Conca de Barberà agraeix la col·laboració dels centres de secundària de la comarca, de les AMPAS dels centres, dels ajuntaments de la comarca i del Centre de Recursos Pedagògics de la Conca per haver donar suport en la difusió d’aquesta activitat. I molt especialment als ponents de la URV, UOC i AGAUR.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres