Les exportacions de vi català van créixer el 2015 un 52%

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

“Catalunya és terra de vins i país de cooperatives” ha dit aquesta setmana la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, a la clausura del V Fòrum Mundial de Cooperatives Vitivinícoles, que ha tingut lloc aquest dies a Vilafranca del Penedès. Sentència que ha reafirmat afegint que “el sector cooperatiu agrari català aplega 221 cooperatives, d’aquestes, 52 són cooperatives vinícoles i produeixen la meitat del vi que es fa a Catalunya”.

 

També remarcava que les exportacions de vi català van créixer el 2015 un 52%  i d’aquestes exportacions, un 60% es van fer a la Unió Europea i el 40% a països extracomunitaris. Per això, deia Serret, “cal crear ponts entre les cooperatives de les principals zones de producció mundial. Hem promoure la col·laboració de les empreses socials en el mercat global i en el sector vitivinícola mundial.”

 

Són paraules que la consellera Meritxell Serret adreçava a cooperativistes provinents de França, Xile, Uruguai, Brasil, Argentina, entre d’altres països. Tots ells han participat en aquest esdeveniment, que té com a principal objectiu establir acords entre els productors i operadors del sector vitivinícola cooperatiu, i en què s’han abordat temes com ara: la creació d’una entitat supranacional que reguli la compra-venda de vi a granel amb l’objectiu d’ajudar a regular les existències,  el futur del cultiu de la vinya, l’impuls de mesures per evitar l’abandonament de terres per part de la gent jove o com afavorir la creació d’acords comercials entre cooperatives.

 

La consellera manifestava la importància de posar en valor el cooperativisme, ja que “les cooperatives són presents arreu del territori i a tots els sectors. Vertebren el país i són clau per al desenvolupament rural i el paisatge. Per això, hem de ser capaços d’adaptar  aquesta forma de funcionament  als canvis constants que ens afecten”.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres