Es plantegen accions informatives per preservar el riu Brugent

Un instant de la reunió
Un instant de la reunió
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Aquest dijous 19 de maig, els alcaldes, regidors i representats de les entitats més properes al riu Brugent es van reunir per reconduir les actituds incíviques que posen en perill els valors ecològics d’aquest afluent del Francolí.

 

Es van valorar molt positivament les accions de la Diputació de Tarragona per evitar els mals aparcaments sobre el voral a partir del campament de la Riba i amunt. També es van valorar les accions que l’any passat els Mossos d’Esquadra i els agents Forestals van realitzar amb les conductes incíviques. També es va tractar l’acord de custòdia de cadascun dels municipis del riu amb l’associació CEN (Conservació d’Ecosistemes Naturals) que relliga tots els municipis amb una eina comuna de conservació participativa de la natura. Aquest conjunt d’actuacions han millorat força la imatge del riu i ha reduït problemes potencials evidents com el risc d’incendi. Tanmateix es va valorar que calia una empenta nova aquest estiu.

 

Els ajuntaments i les entitats van acordar que posarien dos punts d’informació a peu de carretera per conscienciar els que s’apropen al riu així com repartirien bosses de brossa per evitar l’incivisme recurrent. A més, s’informarà dels pàrquings dissuasoris que hi ha a les entrades. També es va acordar que quan finalitzi la campanya d’estiu realitzaran una actuació de neteja amb voluntariat.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres