La Mostra de Gegants i Bestiari, l’aposta dels Amics dels Gegants per les Festes de la Serra

La sala de plens de l’Ajuntament de Montblanc ha acollit aquest dimecres 25 de maig la presentació de la Mostra de Gegants i Bestiari de les Festes de la Serra, l’aposta dels Amics dels Gegants de cara aquestes festes tan esperades per tots els montblanquins i montblanquines.
Amb la presència d’Ivan Besora, cap visible dels Amics dels Gegants, el regidor de Festes de l’Ajuntament de Montblanc, Oriol Pallissó, i el president de les comissions de les Festes de la Serra, Toni Cartanyà, s’ha presentat aquesta aposta de cultura popular que tant coneixen els Amics dels Gegants.
En aquest sentit, Besora ha manifestat: “Aquest any 2016 es commemoren dos aniversaris destacats per a la nostra entitat: els 35 anys de la Mulassa de Montblanc i els 10 anys de la proclamació de la nostra Vila com a ‘Ciutat Gegantera de Catalunya’. És per aquests motius que aquest any hem preparat una jornada ben especial i la fem coincidir amb els dies de la celebració de les Festes Extraordinàries de la Mare de Déu de la Serra, la Mostra de Gegants i Bestiari de les Festes de la Serra”.
Ivan Besora ha volgut també mostrar la magnitud d’aquesta cita amb algunes xifres: “Estem movent-nos amb unes xifres importants: més de 1.000 geganters de les 40 colles de gegants i bestiari, més de 50 gegants, 20 bèsties i diverses formacions musicals de tot tipus”.
La cita serà el 4 de setembre i també s’ha fet una crida perquè siguin moltes les persones que s’hi ofereixin com a voluntàries tot recordant els 415 voluntaris d’ara fa 10 anys.
