Tres detinguts acusats de robar joies en una casa de Montblanc

Els Mossos d’Esquadra van detenir entre els dies 10 i 12 de maig tres homes de 33, 29 i 20 anys, de nacionalitat romanesa i veïns de Vila-seca (Tarragonès), Bellpuig (Urgell) i Algerri (Noguera) respectivament, com a presumptes autor de quatre robatoris amb força el primer, dos el segon i un el tercer detingut.
Els fets es remunten al passat 10 de maig, durant un dispositiu policial que s’havia muntat a Bellpuig per donar resposta a una ordre de detenció emesa pel Jutjat de Cervera.
Les detencions es van fer entre el 10 de maig i el 12 ientre ells una detenció es vafer a Vila-seca. En tots aquests robatoris, els lladres esbotzaven les portes o arrancaven les reixes estirant-les amb cordes lligades a un vehicle. Un cop dins, sostreien eines, electrodomèstics, objectes de decoració, parament de la llar, roba i menjar. Al domicili del detingut de Vila-seca els mossos van recuperar gran quantitat d’objectes que constaven com a sostrets en aquests robatoris i d’altres de dubtosa procedència. Gràcies al reconeixement d’aquests objectes van constatar la seva procedència il·lícita i, a banda d’un robatori en segones residències de Vinaixa i Arbeca i un magatzem rural d’Arbeca, també provindrien d’un robatori en una segona residència de Montblanc (Conca de Barberà).
La investigació continua oberta, pendent de determinar la procedència de la resta d’objectes recuperats, per esbrinar si els detinguts podrien estar implicats en altres robatoris.
Els dos primers detinguts van passar a disposició judicial el dia 12 de maig davant el Jutjat de Cervera. Al que li constava l’ordre de detenció va ingressar a presó i el segon va quedar en llibertat amb càrrecs. El tercer detingut, amb antecedents, va passar el dia 14 de maig davant el jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Lleida. L’autoritat judicial va decretar la llibertat amb càrrecs.
