La Generalitat no preveu cap inversió a la Conca de Barberà en els pressupostos del 2016

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El Govern va aprovar aquest passat dimarts, dia 24, al matí, el Projecte de llei de Pressupostos de la Generalitat per al 2016. El vicepresident del govern i conseller d’Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, es va traslladar posteriorment al Parlament per lliurar els comptes a la presidenta de la Cambra i presentar-los als grups parlamentaris.


 Els pressupostos de la Generalitat per a aquest exercici situen el límit de despesa en 23.747,2 milions d’euros, un 1,5% més que l’any passat. Tanmateix, la reducció dels interessos del deute respecte del 2015 permet que la despesa dels departaments en aquest exercici augmenti en 1.113,4 milions, un 5,3% més. El 78,5% d’aquest increment, 874,3 milions, es destina a finançar polítiques vinculades a l’estat del benestar, incloent-hi el pla de xoc, xifrat en 285 milions. En conjunt, la despesa social concentra el 73,6% del pressupost del 2016.


Si s’examinen aquests pressupostos presentats dimarts, a la Conca de Barberà no s’hi ha contemplat cap inversió de cara 2016, per part del govern del país; un fet força greu, donades algunes mancances que s’haurien d’haver contemplat i que faltarà veure com queden, un cop negociats i esmenats aquests pressupostos.


La nostra comarca es veu doncs, clarament perjudicada en aquests pressupostos, a diferència d’altres comarques veïnes com ara l’Alt Camp, que en surt bastant beneficiada.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres