L’èxit del concurs de pintura ràpida Potau-Campdesuñer de Vimbodí i Poblet augura noves edicions del certamen

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Diferents racons de la vila de Vimbodí, del monestir de Poblet i del conjunt del terme municipal de Vimbodí i Poblet són també, des d’aquest dissabte, obres d’art per contemplar i admirar. Són les obres -olis, aquarel·les i altres tècniques- que han participat en el Concurs de Pintura Ràpida Potau-Campdesuñer, emmarcat en l’any commemoratiu dedicat als pintors locals Joan Potau i Martell (1882-1936) i Adrià Campdesuñer i Vendrell (1891-1946). L’acte s’ha iniciat aquest dissabte al matí amb un esmorzar popular a la plaça de les Orenetes, en paral·lel a la inscripció dels pintors, que han pogut elaborar la seva obra des de les 9.00 h fins a les 14.30 h, com a màxim. El lliurament dels premis s’ha dut a terme a la tarda, als porxos de la Casa de la Vila.

El certamen, amb la participació de 15 artistes provinents d’arreu de Catalunya i també de l’Aragó, ha atorgat el primer premi (500 € i diploma) al lleidatà Josep Maria Batlle González, qui ha plasmat amb el seu pinzell les escales del carrer del Mestre Manresa, amb l’església de fons. El segon guardó (cap de setmana per a dues persones a l’allotjament turístic Castell de Riudabella i diploma) ha anat a mans de la pintora Yolanda Cotonat Millán, del Palau d’Anglesola, pel seu oli que mostra la via fèrria des de l’avinguda Amics de Vimbodí. El tercer premi (200 € i diploma) ha estat per a Neus Villar Gortázar, de Vilafranca del Penedès, l’obra de la qual mostra el monestir de Poblet i una vinya a primer terme. La guanyadora del quart guardó (lot de productes artesans de Cal Silo, rosa de vidre del Museu i Forn del Vidre i diploma) ha estat Maria Antònia Veciana Guinovart, de la Canonja, qui ha immortalitzat la vila de Vimbodí i els paisatges propers des de Milmanda. Pel que fa al cinquè premi (peça de vidre del Museu i Forn del Vidre i diploma), s’ha atorgat a María Luisa Barra Nogueras, de Salou, qui ha retratat Poblet i els diferents verds de la primavera que l’envolten, des de la carretera que uneix Vimbodí amb el monestir. Finalment, el jurat ha decidit concedir dos accèssits (rosa de vidre del Museu i Forn del Vidre, i diploma), per a Montse Tejada, de Tarragona, qui ha immortalitzat l’ermita dels Torrents, i per a José Antonio Espinosa, de Barcelona, per la seva aquarel·la que mostra un paisatge dels afores del municipi proper a la N-240.

Els tres primers premis quedaran en propietat de l’Ajuntament, i pel que fa a la resta, els seus autors en podran disposar a partir del dia 25 de juny. Fins aleshores, les obres quedaran exposades a la vila per a gaudi dels qui les vulgui contemplar o també adquirir. Impulsat pel consistori vimbodinenc en el marc de l’Any Potau-Campdesuñer, aquest concurs ha comptat amb el patrocini del Castell de Riudabella i la tocineria Cal Silo, i la col·laboració de l’Escola de Pintura Damià Roig i del Museu i Forn del Vidre. Al llarg de dissabte, tots els pintors participants han pogut visitar de franc el museu i la demostració de vidre a càrrec del mestre vidrier Paco Ramos.

El jurat ha destacat l’alta qualitat del conjunt de les obres presentades, així com la diversitat de tècniques i estils. Presidit per la pintora barcelonina Eva Prieto, el jurat ha estat compost, a més, per Francesc Farré, fundador de l’Escola de Pintura Damià Roig de Vimbodí i Poblet; Francesc Navarro, pintor; Josep Maria Potau, fotògraf, restaurador de peces d’art i nét del pintor Joan Potau, i Àngels Planes, regidora d’Ensenyament i Entitats de l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet. El jurat l’havia de presidir inicialment el pintor barceloní Jaume Batlle Albes, qui fa uns dies va excusar la seva presència per motius de força major. L’organització ha agraït la seva predisposició i l’ha emplaçat a una propera edició del concurs.

L’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, ha agraït a tots els artistes la seva participació, així com al jurat i els patrocinadors, i ha anunciat la continuïtat d’aquest concurs els propers anys, atès l’èxit de participació i l’alta qualitat de totes les obres presentades, pertanyents a pintors  de diversa edat i procedència. Güell ha augurat millores en les properes edicions del certamen, en dotació de premis o en la creació de noves categories, per tal de continuar impulsant l’art i la cultura en general.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres