L'Ajuntament arranjarà l'entorn del Pont Vell

En els pròxims dies, l'Ajuntament de Montblanc iniciarà l'arranjament de l'entorn del Pont Vell, una de les obres més importants programades per l'equip de govern montblanquí per aquesta legislatura. El primer treball a realitzar serà la rebaixa de la llera del riu per tal de deixar al descobert una de les arcades del Pont Vell, tapat actualment per terra i herbes.
L'actuació també preveu la remodelació del Pont Nou, on es faria una passarel·la flotant per tal que hi passi la gent i connectar-ho amb el sindicat de vinyaters, futura seu de l'oficina de turisme del municipi.
El projecte, a més d'embellir la zona, també permet recuperar l'entorn natural del riu Francolí. De fet, ja fa setmanes que s'ha iniciat la recuperació de l'anomenat Camí del Francolí, que connecta la zona de la Sallida amb la Font de la Ceba, amb la neteja de la llera del riu i la plantació d'arbres.
L'actuació afecta una superfície de 8500 metres, i complementa l'actuació de l'entorn de l'antic Hospital de Santa Magdalena, on ja s'ha recuperat la façana lateral. Tot i així, ja s'ha descartat l'ampliació de l'Arxiu Comarcal per motius d'inundabilitat, però es vol embellir la zona convertint-la en un espai natural de primer ordre.
