Els alumnes de l’escola MD de la Serra i EEE Tilmar visiten el Paratge de Poblet

El dia 30 de maig els alumnes de l’escola MD de la Serra i el EEE Tilmar de Montblanc han visitat el Paratge Natural d’Interès Nacional de Poblet i han realitzat l’activitat: “Vorejant el barranc de Castellfollit”
Aquesta activitat s’ha realitzat pels alumnes dels centres premiats dins el concurs promogut des del Consell Comarcal de la Conca de Barberà sobre “el IV Concurs de Guarniment Sostenible de Nadal als centres d’ensenyament de la Conca de Barberà”.
Dins el programa de Gestió de residus municipals, el Consell Comarcal realitza el Pla d’activitats d’educació ambiental destinat a tots els habitants de la comarca (centres d’ensenyament, ciutadans i empreses). Aquest pla es centra en la realització d’activitats per potenciar i sensibilitzar la gestió correcta dels residus municipals a la comarca. El Concurs de Guarniment sostenible és una activitat global a totes les escoles de la comarca, potenciant una competitivitat sana i de qualitat, la creativitat i el disseny en la sostenibilitat, i el treball en equip.
Els premis que es van entregar són els primers de cada categoria. Aquests premis consisteixen en una visita amb activitat al Paratge Natural d’interès Nacional de Poblet, el qual col·labora de forma desinteressada. S’organitzen quatre activitats pels premiats, els quals ja han realitzat les visites: L’escola de Blancafort, la ZER Conca de Barberà, el Cor de Roure de St.Coloma de Queralt i l’escola MD de la Serra i el EEE Tilmar de Montblanc que realitzen l’activitat “Vorejant el barranc de Castellfollit”.
Des del Servei de Medi Ambient del Consell Comarcal de la Conca de Barberà volem donar les gràcies al Paratge Natural d’interès Nacional de Poblet per la seva promoció i difusió dels valors naturals i el nostre entorn, i la seva col·laboració en aquesta activitat. També agraïm a l’Alberg Jaume I la cessió de les seves instal·lacions als centres d’ensenyament per realitzar l’activitat. Per altra banda també volem felicitar a les escoles, el professorat i en especial els seus alumnes, pel seu comportament i esperem que aquest tipus d’activitats conscienciïn les generacions més joves per afavorir el desenvolupament sostenible de la nostra comarca.
