Aprovada moció per a garantir els drets LGBTI i erradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia

Dimecres 1 de juny el Ple de l'Ajuntament de Montblanc va aprovar per unanimitat una moció presentada per la CUP per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals (LGBTI) i erradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.
Mitjançant l'esmentada moció, es vol garantir el dret a la no discriminació per raó d'orientació sexual, identitat de gènere i expressió de gènere, i la formació dels professionals municipals que intervenen en el desenvolupament de la Llei 11/2014 en base a l'article 10, que inclou un pla de formació local, una campanya divulgativa als mitjans de comunicació del municipi i l'edició d'una guia que faciliti l'enteniment de l'esmentada llei.
També s'acorda signar un conveni de col·laboració amb l'Òrgan Coordinador de les polítiques LGBTI de la Generalitat i amb l'Observatori Contra l'Homofòbia per tal d'agilitzar les denúncies de casos de discriminació dels quals l'Ajuntament de Montblanc en tingui constància.
A més, s'insta a la Generalitat a implementar de forma immediata tot el contingut de la Llei 11/2014, a que inclogui les persones lesbianes, bisexuals i d'altres identitats plurisexuals en els mètodes de reproducció assistida de la sanitat pública, i que inclogui amb el govern espanyol, entre les causes reconegudes a l'hora de poder demanar asil polític, la bisexualitat i altres identitats plurisexuals.
