Els centres escolars de la Conca de Barberà consensuen el protocol d’absentisme escolar

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El 13 de juny, a dos quarts de 6 de la tarda, a la sala noble del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, tindrà lloc la presentació i signatura del Protocol de prevenció, detecció i intervenció en situacions d’absentisme escolar de la Conca de Barberà. L’acte de presentació del protocol, que serà obert al públic, comptarà amb la xerrada “Escola i família, remant en una mateixa direcció” a càrrec d’Eva Bach, pedagoga, columnista del diari ARA, escriptora, terapeuta, orientadora familiar i professora de diversos postgraus universitaris.

L’Àrea de Benestar Social, els centres educatius i diversos serveis i agents de la comarca han estat treballant i elaborant aquest protocol durant tot el curs escolar amb l’objectiu d’implementar-lo a partir del curs 2016 – 2017.

El protocol
El protocol d’absentisme escolar és el document on es detallen qui farà què (professors, serveis socials, vigilants muncipals...) quan es detecti un cas d’infant o jove que falti repetidament al centre escolar. Aquest document ja es disposava als grans centres de la comarca, però ara se n’ha redactat un de forma col·laborativa entre totes les parts implicades que s’aplicarà a tots els centres educatius de la Conca de Barberà.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres