La tercera edició del cicle 'Divendres DiVins' uneix en sis sessions patrimoni, cultura i vi amb denominació d'origen

Resta de pobles

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Sis denominacions d’origen vinícoles del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre -la DO Tarragona, la DO Penedès, la DO Conca de Barberà la DOQ Priorat, la DO Terra Alta, així com la DO Catalunya-, juntament amb els Serveis Territorials de Cultura al Camp de Tarragona i els Serveis Territorials d’Agricultura de la Generalitat i l’INCAVI, s’han unit de nou en la tercera edició dels Divendres DiVins, una iniciativa que es portarà a terme enguany des del divendres 1 de juliol fins el divendres 12 d’agost i que té com a objectiu posar en valor els espais patrimonials i la seva relació amb les denominacions d’origen del territori i també un grup d’artistes de la plataforma Territoris Creatius.
 
Aquest cicle arriba enguany a la tercera edició després de la bona acollida que van tenir les dues primeres edicions celebrades el 2014 i 2015 i per això s’ha decidit mantenir el mateix format perquè s’ha considerat encertat i ha obtingut una bona resposta del públic en totes les localitats on s’ha realitzat. Enguany, les actuacions tindran lloc en sis poblacions, Tarragona, Torroja del Priorat, El Vendrell, Valls, Gandesa i Barberà de la Conca.
 
Com a novetat s’incorpora la targeta de fidelització que permetrà a les persones que assisteixin a les sis sessions de Divendres DiVins partipar en el sorteig on el premi serà un lot de vi de les diferents DO’s participants.

La DO Conca de Barberà realitzarà la seva actuació al Castell de Barberà de la Conca el divendres 22 de juliol. Es visitarà el castell d’estil  romànic que va estar en ús des dels segles XI al XIX amb algunes interrupcions. És de titularitat pública i les restes que ens han arribat s’han restaurat per fer-lo visitable. Està situat a la part més alta del turó on s’ubica la població de Barberà de la Conca. Actualment queden dos cossos, l'un de planta quadrada i l'altre rectangular, que deuen correspondre al sector original de castell i a la capella, romànica dedicada a Sant Joan. A la banda nord, s'aixecaven altres edificacions -avui desaparegudes- que els documents anomenen "Palau Nou" i cellers. Al costat nord de la capella hi ha tres arcades (que els documents anomenen claustre). Al mig hi havia el pati d'armes amb un pou al centre. Tot el recinte era circumdat d'altes muralles emmerletades amb una imponent torre circular a l'angle NW (avui en resten només uns 2 m d'alçada).
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres