Balanç positiu de la XXXI Mostra de Teatre a l’Escola a la Conca de Barberà

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Un total de 14 obres de teatre han participat a la XXXI Mostra de Teatre a l’Escola, llars d’infants, escoles de primària i instituts: 306 actors i 28 mestres coordinadors. 

Com sempre, alguns centres petits hi participen amb tot el seu alumnat, d’altres centres fan torns i els toca fer teatre cada dos anys com a acord de claustre, d’altres intervenen un sol curs. En alguns centres els protagonistes són els alumnes més petits i per a d’altres els que fan teatre són els grans.

La temàtica de les obres ha estat de tot tipus: El príncep feliç, L’aneguet lleig, La Ventafocs del Segle XXI, Final de curs...

La majoria de les escoles tornen a fer l’obra per a les famílies, per als avis de la residència, per a tota la població, o per a tota l’escola en la festa de final de curs, cosa que també la valorem positivament perquè els nostres nois i noies tornen a sentir-se protagonistes i val la pena després de fer l’esforç de tot el curs.

Els mestres responsables d’enguany parlen dels valors que el Teatre a l’Escola aporta a l’alumnat: desenvolupament d’habilitats competencials relacionades amb la comunicació oral i no verbal, superació personal, esforç, reforç de la memòria i creativitat, espontaneïtat, element integrador, treball de grup, compartir experiències, ajuda mútua, autocontrol, respecte, col·laboració, implicació, interdisciplinarietat, vivències i emocions... Agraïm una vegada més a la Diputació de Tarragona l’esforç per patrocinar la Mostra de Teatre a l’Escola, és una bona eina per fer créixer i fer millors persones. 
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres