El montblanquí "Sasha" assoleix la primera posició al Concurs de Violí de Barcelona

Montblanc

Alexandre Amorós Korotkov, “Sasha”
Alexandre Amorós Korotkov, “Sasha”
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat cap de setmana, 18 i 19 de juny, es va celebrar el 1r Concurs de Violí de Barcelona, organitzat per la prestigiosa Escola de Música Sant Gregori. El guanyador de la categoria A, fins 8 anys, fou el montblanquí Alexandre Amorós Korotkov, conegut també per l’hipocorístic “Sasha”.

El Sasha va néixer a l’illa de Fuerteventura, concretament a Puerto del Rosario, el gener de 2008. De molt petit, amb tan sols uns mesos d’edat, ja mostrava un gran interès per a la música. El 2010, amb tan sols dos anys i deu mesos d’edat, començà a estudiar el violí i, posteriorment, també inicià els estudis de piano. Convé destacar que durant aquest curs recentment acabat, i, prèvia proba d’accés, fou admès al Conservatori de Vila-seca per entrar a formar part, als 1ers. violins, de l’orquestra Lully, orquestra infantil del Centre. Recentment ha passat amb èxit la prova d’accés al Conservatori de Vila-seca, raó per la qual cursarà el proper curs: 4art. elemental de violí i pas de grau per passar posteriorment al grau professional. Tot i així seguirà també els estudis a l’EMMM (Escola Municipal de Música de Montblanc) on seguirà els estudis de piano i violí.

Al Concurs de Violí de Barcelona "Sasha" va interpretar peces com “Mazurka in G” del compositor A. Saint-Amory, i “Koncert uczniowski in G-durop.13” del compositor Fryederyk Seitz on s’hi poden escoltar les importants dificultats interpretatives que suposen la tècnica del violí, com són dobles cordes, acords, passatges molt expressius, “spicatos”, entre d’altres. La seva actuació va obtenir uns calorosos aplaudiments tant del jurat, com del nombrós públic que omplia de gom a gom l’auditori.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres