Es fa realitat el govern d’unitat a Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Durant la passada campanya electoral de les eleccions municipals, un dels objectius que expressava la candidatura encapçalada per Josep Andreu era la d’aconseguir el que s’anomenava “Un govern de 13”; és a dir, un govern municipal marcat per la concentració de tots i cadascún dels regidors que conformen el plenari municipal.
Passats ja dos anys des de les municipals i en ple equador de la legislatura, finalment, els grups que conformen el consistori montblanquí han arribat a un acord perquè el “govern de 13” sigui a partir del proper plenari municipal, del 17 de juliol, una realitat.
Aquest govern unitari, que cal recordar que matemàticament no li era necessari a la formació de Josep Andreu, Agrupament Catalanista, que va obtenir majoria absoluta a les eleccions amb 7 recordar, estarà format en principi, per dos regidors de l’Entesa; els dos regidors de CiU; el regidor de la FIC i el regidor del PSC.
De fet, i a diferència de la legislatura anterior, els dos anys que es porten de legislatura han estat marcats per la calama en els plenaris i el quasi consens entre les diferents forces, fet que ja feia preveure que el govern unitari podria acabar, amb el temps, sent una realitat.
Amb aquest acord, l’actual cartipàs municipal canviarà i sembla ser que es treballa en articular el govern municipal en tres àrees; assistència al territori; assistència al municipi i assistència al ciutadà. També, el consistori montblanquí tindrà amb aquesta unitat més pès dintre del govern del Consell Comarcal i tindrà més força de cara els grans reptes que tenen per davant els municipis i el nostre país.
Passats ja dos anys des de les municipals i en ple equador de la legislatura, finalment, els grups que conformen el consistori montblanquí han arribat a un acord perquè el “govern de 13” sigui a partir del proper plenari municipal, del 17 de juliol, una realitat.
Aquest govern unitari, que cal recordar que matemàticament no li era necessari a la formació de Josep Andreu, Agrupament Catalanista, que va obtenir majoria absoluta a les eleccions amb 7 recordar, estarà format en principi, per dos regidors de l’Entesa; els dos regidors de CiU; el regidor de la FIC i el regidor del PSC.
De fet, i a diferència de la legislatura anterior, els dos anys que es porten de legislatura han estat marcats per la calama en els plenaris i el quasi consens entre les diferents forces, fet que ja feia preveure que el govern unitari podria acabar, amb el temps, sent una realitat.
Amb aquest acord, l’actual cartipàs municipal canviarà i sembla ser que es treballa en articular el govern municipal en tres àrees; assistència al territori; assistència al municipi i assistència al ciutadà. També, el consistori montblanquí tindrà amb aquesta unitat més pès dintre del govern del Consell Comarcal i tindrà més força de cara els grans reptes que tenen per davant els municipis i el nostre país.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
