Una montblanquina participa en l’expedició científica de Yasuní

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Amb la voluntat de recollir informació per inventariar la riquesa biològica del parc natural Yasuní, a l’Amazones equatoriana, investigadors, professors i estudiants d’universitats catalanes, espanyoles i iberoamericanes, han pres part en l’Expedició Científica Yasuní.
L’expedició, que va iniciar-se el 15 de juliol i es perllongarà fins el 15 de setembre, ha estat coordinada per l’Institut de Biodiversitat Tropical (IBT) i la Pontifícia Universitat Catòlica de l’Equador.
Així doncs, entre les 200 persones que han pres part en aquest experiència, hi trobem la veïna de la Conca de Barberà, Núria Foguet Porta.
La Núria ha pres part en aquesta expedició com a membre de l’Institut Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA) - Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
En aquest sentit, el personal de l’ICTA que ha impartit la docència en l’Expedició Científica de Yasuní ha estat en Martí Boada Juncà, assessor de recerca pluridisciplinar de l’Expedició i cap del grup de la Universitat; la Jordina Belmonte Soler, directora de l’ICTA; la Isabel Ruiz Mallén, en Carles Barriocanal Lozano, i en Jaume Marlès Magre. Per altra banda, en Sergi Cantos, la Margarita Vila, la Núria Foguet i en Pau Cardellach, alumnes i exalumnes, també han pres part en l’Expedició.
L’equip de professorat desplaçats fins a aquest indret s’ha encarregat de les parts formatives del curs, centrades en la biodiversitat i el canvi global, el coneixement del medi i l’etnoecologia. En total, s’imparteixen cinc seminaris i cinc tallers sobre el coneixement del medi i l’aprofitament dels seus recursos, que permetran construir una ecoteca i preparar materials didàctics per romandre a l’estació científica del parc.
Membres de l’equip comenten que “l’expedició és una iniciativa singular, desplegada en un escenari realment excepcional i amb uns objectius realment ambiciosos per augmentar el coneixement de la biodiversitat”. Afegeixen que “l’experiència suposa exercir d’ensenyants i divulgadors, cosa que ens agrada molt fer, però també de modestos i assedegats aprenents”. També comenten que “aquí la natura és desbordant i tot és nou per a nosaltres, de manera que aprenem dels investigadors del centre del Parc, però també de la gent de les comunitats indígenes (Waorani): donem i rebem, expliquem i escoltem, ensenyem i aprenem. I gaudim de l’entorn i d’experiències noves”.
L’estada al parc natural Yasuní els ha permès establir vincles amb investigadors i equips amb qui poder compartir tasques futures de recerca i docència, o intercanvis d’estudiants de grau, de màster i de doctorat.
L’expedició, que va iniciar-se el 15 de juliol i es perllongarà fins el 15 de setembre, ha estat coordinada per l’Institut de Biodiversitat Tropical (IBT) i la Pontifícia Universitat Catòlica de l’Equador.
Així doncs, entre les 200 persones que han pres part en aquest experiència, hi trobem la veïna de la Conca de Barberà, Núria Foguet Porta.
La Núria ha pres part en aquesta expedició com a membre de l’Institut Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA) - Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
En aquest sentit, el personal de l’ICTA que ha impartit la docència en l’Expedició Científica de Yasuní ha estat en Martí Boada Juncà, assessor de recerca pluridisciplinar de l’Expedició i cap del grup de la Universitat; la Jordina Belmonte Soler, directora de l’ICTA; la Isabel Ruiz Mallén, en Carles Barriocanal Lozano, i en Jaume Marlès Magre. Per altra banda, en Sergi Cantos, la Margarita Vila, la Núria Foguet i en Pau Cardellach, alumnes i exalumnes, també han pres part en l’Expedició.
L’equip de professorat desplaçats fins a aquest indret s’ha encarregat de les parts formatives del curs, centrades en la biodiversitat i el canvi global, el coneixement del medi i l’etnoecologia. En total, s’imparteixen cinc seminaris i cinc tallers sobre el coneixement del medi i l’aprofitament dels seus recursos, que permetran construir una ecoteca i preparar materials didàctics per romandre a l’estació científica del parc.
Membres de l’equip comenten que “l’expedició és una iniciativa singular, desplegada en un escenari realment excepcional i amb uns objectius realment ambiciosos per augmentar el coneixement de la biodiversitat”. Afegeixen que “l’experiència suposa exercir d’ensenyants i divulgadors, cosa que ens agrada molt fer, però també de modestos i assedegats aprenents”. També comenten que “aquí la natura és desbordant i tot és nou per a nosaltres, de manera que aprenem dels investigadors del centre del Parc, però també de la gent de les comunitats indígenes (Waorani): donem i rebem, expliquem i escoltem, ensenyem i aprenem. I gaudim de l’entorn i d’experiències noves”.
L’estada al parc natural Yasuní els ha permès establir vincles amb investigadors i equips amb qui poder compartir tasques futures de recerca i docència, o intercanvis d’estudiants de grau, de màster i de doctorat.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
