Míriam Rosich, de Solivella, la protagonista del segon vídeo de la campanya Decidim

Fotograma del segon vídeo de la campanya "Decidim"
Fotograma del segon vídeo de la campanya "Decidim"
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La setmana passada engegava la campanya “Decidim”, de la Conca de Barberà per la Independència (ANC) amb el primer vídeo, de deu, que s’han realitzat amb la voluntat d’incentivar la participació popular en la consulta nacional del proper 9 de novembre.

Així, si en el primer vídeo el protagonista era el músic i docent montblanquí Pau Garcia, en una escena a la Vall de Montblanc, aquest dimecres 3 de setembre la protagonista és la solivellenca Míriam Rosich, estudiant de Filologia Catalana. En aquest cas les escenes s’han realitzat al castell de Solivella, “punt emblemàtic del poble”, com apunta Rosich.

En el vídeo la solivellenca mostra un llibre de Joan Veny, “Els parlars catalans (Síntesi de dialectologia)” i explica que el parlar de la seva zona, el xipella, és un dels motius principals que la van portar a estudiar filologia. Míriam Rosich apunta que “a mi els canvis no em fan por, però m’agrada estar decidida a emprendre’ls. A partir del 9 de novembre poden canviar moltes coses i, en aquest aspecte, el canvi no em fa por perquè saps que el que et ve serà bo”.

La campanya

“Decidim” és un projecte de deu vídeos protagonitzats per diferents ciutadans de pobles de la comarca que hi expliquen perquè consideren que és important prendre decisions, col.lectives i personals, per tirar endavant i obrir nous escenaris. Des de la seva experiència personal, ens parlen de com afrontar els temors als canvis, el país que imaginen i destaquen la rellevància de prendre part en el procés sobiranista.

Cada setmana s’estrenarà un nou vídeo fins el 9 de novembre.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres