Tot a punt per les Festes Quinquennals de la Mare de Déu dels Torrents

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El municipi de Vimbodí i Poblet celebra tres dies de festa intensa en honor de la seva patrona, la Mare de Déu dels Torrents.
Des d'aquest dissabte, dia 6, fins al dilluns, dia 8, tots els carrers i places de la vila esdevenen un esclat de color, gràcies a la decoració que els vimbodinencs i les vimbodinenques, residents o de fora vila, han confeccionat al llarg de tot l’any per donar la benvinguda a la verge, tal com succeeix cada cinc anys.
Les festes estan organitzades per la Parròquia de la Transfiguració del Senyor, de Vimbodí, amb el suport del Monestir de Poblet, l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, les Zeladores de la Mare de Déu dels Torrents, i els Amics de l’ermita de la Mare de Déu dels Torrents.
Les festes quinquennals inclouen nombrosos actes de caire religiós, que enguany comptaran amb l’assistència de l’arquebisbe de Tarragona, Mons. Jaume Pujol; l’abat del monestir de Poblet, P. Josep Alegre; el Prior del monestir, P. Lluc Torcal; el vicari general, Mn. Joaquim Fortuny; l’arxiprest Mn. Albert Palacín, i el rector de Vimbodí, Mn. Evarist Gómez, entre d’altres. Pel que fa als representants de les administracions públiques que hi participaran, han confirmat la seva assistència la presidenta del Parlament de Catalunya, Núria de Gispert; el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet; el delegat de la Generalitat a Tarragona, Quim Nin; el president del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Josep Amill, i diversos alcaldes de municipis veïns, acompanyats de l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell.
Aquest dissabte, dia 6, la imatge de la Mare de Déu dels Torrents és portada a la vila en la processó de benvinguda, popularment anomenada “processó els fanalets”.
Pel que fa al diumenge, dia 7, a partir de les onze del matí es durà a terme l’ofrena floral a la imatge per part de ciutadania i entitats, a l’església parroquial. A dos quarts d’una, l’arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, hi presidirà l’Eucaristia, amb l’acompanyament dels cants de la coral local Veu de la Terra i la presència de la principal representant del segon càrrec institucional més rellevant de Catalunya, la presidenta del Parlament de Catalunya, Núria de Gispert. A la sortida de l’ofici religiós, els gegants faran un ball a la plaça de l’Església. Ja a la tarda, l’Ajuntament oferirà una recepció a les nenes i dones que duen el nom de Maria dels Torrents, les quals posteriorment podran fer l’ofrena floral a l’església. A les set de la tarda s’iniciarà la processó pels carrers de la vila, presidida pel Vicari General, Mn Joaquim Fortuny
El dilluns, dia 8, la missa de les dotze del migdia serà presidida per l’abat de Poblet, P. Josep Alegre. Ja a la tarda, hi haurà la pregària de vespres i, a les set, s’iniciarà la processó de retorn de la imatge cap al seu santuari, presidida per l’Arxiprest Mn. Albert Palacín.
Des d'aquest dissabte, dia 6, fins al dilluns, dia 8, tots els carrers i places de la vila esdevenen un esclat de color, gràcies a la decoració que els vimbodinencs i les vimbodinenques, residents o de fora vila, han confeccionat al llarg de tot l’any per donar la benvinguda a la verge, tal com succeeix cada cinc anys.
Les festes estan organitzades per la Parròquia de la Transfiguració del Senyor, de Vimbodí, amb el suport del Monestir de Poblet, l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, les Zeladores de la Mare de Déu dels Torrents, i els Amics de l’ermita de la Mare de Déu dels Torrents.
Les festes quinquennals inclouen nombrosos actes de caire religiós, que enguany comptaran amb l’assistència de l’arquebisbe de Tarragona, Mons. Jaume Pujol; l’abat del monestir de Poblet, P. Josep Alegre; el Prior del monestir, P. Lluc Torcal; el vicari general, Mn. Joaquim Fortuny; l’arxiprest Mn. Albert Palacín, i el rector de Vimbodí, Mn. Evarist Gómez, entre d’altres. Pel que fa als representants de les administracions públiques que hi participaran, han confirmat la seva assistència la presidenta del Parlament de Catalunya, Núria de Gispert; el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet; el delegat de la Generalitat a Tarragona, Quim Nin; el president del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Josep Amill, i diversos alcaldes de municipis veïns, acompanyats de l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell.
Aquest dissabte, dia 6, la imatge de la Mare de Déu dels Torrents és portada a la vila en la processó de benvinguda, popularment anomenada “processó els fanalets”.
Pel que fa al diumenge, dia 7, a partir de les onze del matí es durà a terme l’ofrena floral a la imatge per part de ciutadania i entitats, a l’església parroquial. A dos quarts d’una, l’arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, hi presidirà l’Eucaristia, amb l’acompanyament dels cants de la coral local Veu de la Terra i la presència de la principal representant del segon càrrec institucional més rellevant de Catalunya, la presidenta del Parlament de Catalunya, Núria de Gispert. A la sortida de l’ofici religiós, els gegants faran un ball a la plaça de l’Església. Ja a la tarda, l’Ajuntament oferirà una recepció a les nenes i dones que duen el nom de Maria dels Torrents, les quals posteriorment podran fer l’ofrena floral a l’església. A les set de la tarda s’iniciarà la processó pels carrers de la vila, presidida pel Vicari General, Mn Joaquim Fortuny
El dilluns, dia 8, la missa de les dotze del migdia serà presidida per l’abat de Poblet, P. Josep Alegre. Ja a la tarda, hi haurà la pregària de vespres i, a les set, s’iniciarà la processó de retorn de la imatge cap al seu santuari, presidida per l’Arxiprest Mn. Albert Palacín.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
