Actes de la Diada Nacional de Catalunya a L’Espluga de Francolí

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’Espluga de Francolí per la Independència i l’Ajuntament de l’Espluga presenten els actes del matí de l’onze de setembre a l’Espluga de Francolí.

Sembla fora de tot dubte que en l’envit que una part molt significativa de la societat catalana ha decidit llançar en favor de la seva independència nacional, la manifestació de la V que el proper 11 de setembre es farà a Barcelona serà una fita molt important, i marcarà un punt de no retorn respecte a la voluntat dels catalans de decidir el seu futur com a poble mitjançant un referèndum el proper 9 de novembre.
 
Convençuts de la conveniència de que tants espluguins com sigui possible es desplacin aquell dia a la manifestació Barcelona, l’Ajuntament i la secció local de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), de mutu acord, ha decidit impulsar un format de celebració de la Diada que permeti recordar de manera especial l’onze de setembre del Tricentenari i alhora no destorbi el desplaçament massiu de més de 400 convilatans a Barcelona per contribuir a escriure, des de la Plaça d’Espanya (Tram 43), la ‘V’ organitzada per l’Assemblea Nacional Catalana.
 
Caminada Popular Nocturna - 10 de setembre
Per  primera vegada la caminada del l’onze de setembre es converteix en nocturna, amb sortida des de la Plaça de la Vila a les 8 del vespre. Es pujarà a la Pena pel sender de natura. Un cop allí es desplegarà una estelada de grans dimensions al mirador. Es preveu sopar a la Font dels Boixets i retornar a l’Espluga per la senda del Colom. La organització recomana anar amb un bon frontal i endur-se el sopar. Hom preveu arribar de retorn a la vila cap a la mitja nit. Destacar que no cal inscripció prèvia i que els menors hauran d’anar necessàriament acompanyats.
 
Actes de la Diada Nacional de Catalunya - 11 de setembre
Començarà la celebració a les 9 del matí a la Plaça de l’Església amb una traca de 300 petards en commemoració del Tricentenari (1714-2014, 300 anys de resistència).
 
Acte seguit al carrer Major hi haurà un esmorzar popular amb pa amb tomaca, embotit, olives, aigua i vi.
 
A les 10 del matí a la Plaça de la Vila es preveu fer l’acte central de la Diada a l’Espluga, amb la presentació del resultat final de la campanya “Signa un vot per la Independència” a la Conca de Barberà, i explicació esquemàtica del tram final d’aquesta acció. Acte seguit cloenda de la campanya de recollida de les actes de Compromís amb la Consulta del 9 de novembre signats per més de trenta entitats espluguines i lliurament de les mateixes  a l’Alcalde de la Vila.
 
També recollida per part de l’ANC del Compromís dels càrrecs electes de l’Ajuntament amb la consulta  per ser lliurades a l’Alcalde de la Vila.
 
Com a record d’un moment important de compromís i servei al país es farà una gran foto de tots els assistents i just a les 11 l’Espluga, com tants i tants pobles, tindrà ocasió de fer el seu assaig de V, que en el nostre cas es farà omplint de gent els carrers de l’Hospital (Torres Jordi) i el de l’Abadia amb el vèrtex està clar a la plaça de la Vila.
L’organització té preparada alguna sorpresa que s’anirà visualitzant en el transcurs dels actes.
 
Es preveu que a 2/4 de 12 tot estigui enllestit per poder ser puntualment a 2/4 d’una a la Plaça del Casal on esperaran els 6 autobusos que ens hauran de dur a Barcelona.
La història ens convoca. Fem-nos dignes hereus de l’anhel de tants i tants patriotes que han somiat poder viure hores semblants a les que s’apropen. Estiguem a l’alçada del que Catalunya mereix. Visca Catalunya lliure!
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres