Acte bandalic al castell de Barberà l’11 de setembre

Imatge de la pintada al Castell de Barberà de la Conca
Imatge de la pintada al Castell de Barberà de la Conca
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat 11 de setembre, diada de Catalunya, el castell de Barberà de la Conca va patir un acte vandàlic d’autor o autors desconeguts, que hi varen fer una pintada amb motius antiindependentistes tot posant-hi “Això és Espanya”.

La pintada va aparèixer a la part interior de la torre del castell de Barberà, punt on hi ha l’estelada posada per l’Ajuntament del municipi, ja que aquest forma part de l’Associació de Municipis per la Independència.

L’Associació Amics del Castell de Barberà de la Conca, a través de les xarxes socials, ha denunciat aquesta bretolada; tot seguit, en citem part de l’escrit: “no estar d’acord amb la independència és una opinió totalment respectable. Però les opinions es defensen aportant arguments i es validen per mitjà de consultes democràtiques. Malauradament, hi ha qui, potser mancat d’aquests arguments i amb poques conviccions democràtiques, creu que la millor manera de defensar una idea és arrencant els cartells o sabotejant pancartes de les altres opcions o fent bretolades com la pintada que s’ha fet al castell, que, a més de ser un monument d’interès nacional, és patrimoni de tots els barberencs i barberenques”.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres