La Conca de Barberà es suma a celebrar la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura

Estació d'autobusos de Montblanc
Estació d'autobusos de Montblanc
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Des del proper dilluns 22 i fins al 29 de setembre, Catalunya celebra un any més la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que, sota el lema “Fem el carrer més nostre”, cerca noves formes de mobilitat i alleugerir el domini del cotxe particular en favor d’un transport més sostenible. Al Camp de Tarragona, durant aquesta setmana, 4 consells comarcals, 21 municipis, i 9 entitats faran nombroses activitats amb l’objectiu de donar un nou pas per a la conscienciació social sobre la necessitat d’una nova mobilitat urbana, que eviti els efectes negatius derivats de l’ús inadequat del cotxe a la ciutat.
 
L’ATM del Camp de Tarragona juntament amb les 34 entitats adherides a la setmana, entre les quals hi ha consells comarcals, ajuntaments i entitats de l’àmbit de la mobilitat, han preparat 61 activitats lúdiques que es duran a terme al llarg d’aquesta setmana, a cadascun dels municipis adherits, al temps que han implantat 155 noves mesures de caràcter permanent orientades a aconseguir una mobilitat més sostenible i segura.
 
Al Camp de Tarragona la implicació dels municipis en la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura segueix una clara tendència a l’alça. L’any 2013 les entitats adherides van ser 30 i les activitats dutes a terme 46. El nombre d’adhesions i el nombre d’activitats organitzades respecte a l’edició 2013 de la Setmana comporten una valoració positiva de la participació per part dels consells comarcals, ajuntaments i entitats, superant un any més la participació de l’edició anterior.


Activitats del Consell Comarcal Conca de Barberà

Dia 25 de setembre – de 10.00 h. a 12.00 h. Tècniques de conducció de ciclomotor segura i respectable per als alumnes de segon d’ESO amb el medi ambient. IES Martí l’Humà

Dia 27 de setembre – a les 8.30 h. Caminada Verda. Santa Coloma de Queralt. Lloc de sortida des de les Fonts de Canelles. Recorregut circular per l’antic camí dels molins. Veurem les restes de cinc molins fariners situats a la riera de Santa Coloma i de Sant Gallard, la resclosa del riu Gaià, l’aqüeducte, el pou de gel i l’ermita romànica de Sant Salvador de Figuerola. Es complementarà amb una visita comentada pels principals monuments de Santa Coloma de Queralt.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres