L’Àliga de Montblanc participa en la Trobada d’Àligues de Reus

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Una trentena d’àligues de tot Catalunya han participat aquest 27 de setembre a la trobada que s’ha realitzat a Reus, acte organitzat per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Reus, a través de l’Institut Municipal d’Acció Cultural i pel Col·lectiu Reusenc d’Activitats Culturals (CRAC).
Entre totes les àligues, hi podíem veure l’àliga de Montblanc, que sortia de la capital de la Conca de Barberà després de quatre anys, acompanyada dels Grallers de Montblanc, l’aligot i els grallers de la colla petita.
La trobada també ha comptat d’una exposició d’aquests elements del bestiari festiu al Museu de Reus, espai Plaça Llibertat, que porta per títol «La senyora de la Festa» i que es pot veure des d’aquest dimarts, 30 de setembre fins al 18 d’octubre de 2014.
Durant la trobada del dissabte, es va fer una petita cercavila i ball de mostra a la plaça del Mercadal de Reus, on l’àliga montblanquina va ballar el ball típic “La processó” .
Entre totes les àligues, hi podíem veure l’àliga de Montblanc, que sortia de la capital de la Conca de Barberà després de quatre anys, acompanyada dels Grallers de Montblanc, l’aligot i els grallers de la colla petita.
La trobada també ha comptat d’una exposició d’aquests elements del bestiari festiu al Museu de Reus, espai Plaça Llibertat, que porta per títol «La senyora de la Festa» i que es pot veure des d’aquest dimarts, 30 de setembre fins al 18 d’octubre de 2014.
Durant la trobada del dissabte, es va fer una petita cercavila i ball de mostra a la plaça del Mercadal de Reus, on l’àliga montblanquina va ballar el ball típic “La processó” .
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
