Catalunya suma quinze mesos seguits de baixada de l'atur en termes interanuals

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’atur registrat a Catalunya ha pujat el mes de setembre de 4.196 persones (+0,7), deixant la xifra total de persones en situació d’atur en 575.812. En aquests moments, hi ha 45.099 persones menys en atur que ara fa un any, el que representa un descens del 7,3%.
El secretari d’Ocupació i Relacions Laborals, Joan Aregio, ha dit que la pujada de l’atur del mes passat es repeteix cada mes de setembre des de l’inici de la crisi però ha destacat el fet que “és la segona pujada més baixa en un setembre des que va començar la crisi”.
Joan Aregio ha posat l’èmfasi en la “consolidada tendència positiva” de la baixada de l’atur registrat en termes interanuals. “A Catalunya ja són quinze els mesos seguits on l’atur baixa, el que demostra que la tendència no és conjuntural sinó que té bons fonaments, i tot fa pensar que acabarem l’any amb menys persones en atur que el 2013”.
Tot i així, el secretari d’Ocupació i Relacions Laborals ha volgut remarcar que aquesta valoració de les dades d’atur la fa “amb molta prudència per respecte a les persones que encara pateixen els efectes durs de la crisi, però és evident que estem donant el tomb i estem millor que l’any passat”.
Així mateix, Joan Aregio ha destacat el “gran augment” dels contractes indefinits que s’ha registrat el mes passat (+103,9%) en comparació amb l’augment inferior dels temporals (+37,2%), tot i que encara el nombre absolut de contractes temporals és superior al nombre dels d’indefinits.
“L’augment percentual dels contractes indefinits respecte dels temporals és una tendència que s’està produïnt els darrers mesos”, ha constatat Aregio, que alhora ha assenyalat que “en termes interanuals, els contractes indefinits han pujat un 26,46% i els temporals, un 14,33%
Per acabar, Joan Aregio ha destacat els descensos de l’atur interanual a tots els sectors, Indústria (-11,9%); Construcció (-18,7%) i Serveis (-5,4%) que contrasten amb l’augment al de l’Agricultura (+18,3%), que, segons Aregio, “està vinculat a la meteorologia que s’ha viscut, sobre tot, el passat estiu”
El secretari d’Ocupació i Relacions Laborals, Joan Aregio, ha dit que la pujada de l’atur del mes passat es repeteix cada mes de setembre des de l’inici de la crisi però ha destacat el fet que “és la segona pujada més baixa en un setembre des que va començar la crisi”.
Joan Aregio ha posat l’èmfasi en la “consolidada tendència positiva” de la baixada de l’atur registrat en termes interanuals. “A Catalunya ja són quinze els mesos seguits on l’atur baixa, el que demostra que la tendència no és conjuntural sinó que té bons fonaments, i tot fa pensar que acabarem l’any amb menys persones en atur que el 2013”.
Tot i així, el secretari d’Ocupació i Relacions Laborals ha volgut remarcar que aquesta valoració de les dades d’atur la fa “amb molta prudència per respecte a les persones que encara pateixen els efectes durs de la crisi, però és evident que estem donant el tomb i estem millor que l’any passat”.
Així mateix, Joan Aregio ha destacat el “gran augment” dels contractes indefinits que s’ha registrat el mes passat (+103,9%) en comparació amb l’augment inferior dels temporals (+37,2%), tot i que encara el nombre absolut de contractes temporals és superior al nombre dels d’indefinits.
“L’augment percentual dels contractes indefinits respecte dels temporals és una tendència que s’està produïnt els darrers mesos”, ha constatat Aregio, que alhora ha assenyalat que “en termes interanuals, els contractes indefinits han pujat un 26,46% i els temporals, un 14,33%
Per acabar, Joan Aregio ha destacat els descensos de l’atur interanual a tots els sectors, Indústria (-11,9%); Construcció (-18,7%) i Serveis (-5,4%) que contrasten amb l’augment al de l’Agricultura (+18,3%), que, segons Aregio, “està vinculat a la meteorologia que s’ha viscut, sobre tot, el passat estiu”
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
