Els Pressupostos Generals de l’Estat tornen a deixar el tram de l’A-27 fins a Montblanc, en no res

Obres de l'A-27
Obres de l'A-27
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Pressupost General de l’Estat (PGE) presentat aquesta setmana al Congrés de Diputats de Madrid torna a oblidar-se de finalitzar les obres de la reivindicada futura autovia A-27, que va de Tarragona a Valls i a Montblanc.

La inversió per a l’esmentada autovia és raquítica, tan sols de 15 milions d’euros pel tram El Morell-Variant de Valls. El pitjor, però, és la inversió plurianual prevista en els pressupostos: 4,6 milions d’euros per al 2015, 6,2 milions per al 2016 i 10,8 milions per al 2017. Total (sumant la inversió per al 2014), 36 milions d’euros quan el volum inversor necessari per fer realitat l’A-27 fins a Montblanc per al 2019 és de 74 milions d’euros.

Malestar d’ERC
Esquerra Republicana de Catalunya comprova que en el projecte de Llei de Pressupostos Generals de l’Estat de 2015 hi consta una partida de 8.815.000 euros per a les obres del tram de l’Autovia A-27 de la Variant de Valls, i una altra de 10.878.000 euros per al tram el Morell-Variant de Valls.

Òscar Peris, president d’ERC Valls, i Josep Andreu, alcalde de Montblanc i president de la Federació Regional del Camp de Tarragona, alerten que “el que el govern espanyol ha de fer és que aquestes partides s’executin de forma completa i efectiva, a diferència del que ha passat fins ara, que el que s’ha acabat executant al final de cada exercici ha estat molt inferior al que estava pressupostat a l’inici”.

Tant Òscar Peris com Josep Andreu subratllen que la projecció de la inversió en l’Autovia A-27 que el projecte de llei de Pressupostos de 2015 inclou, fixa inversió —i, per tant, obres— fins al 2017 en el tram el Morell-Variant de Valls, i inversió i obres fins al 2016 en el tram Variant de Valls. “En altres paraules, ens estan dient que fins al 2017 no tindrem cap tram nou en funcionament d’aquesta infraestructura”, han deduït. “Voldríem, però, que aquests dos trams de l’autovia estiguessin acabats l’any vinent”, ha afegit Andreu.

Segons Peris, “l’experiència negativa que aquesta autovia acumula amb els incompliments de pressupostos de l’Estat ens obliga a ser molt cauts, fins i tot, recelosos amb la projecció d’inversió en anys posteriors a 2015”.

Josep Andreu
Josep Andreu recorda que l’execució de l’autovia A-27, des que el primer govern de Rodríguez Zapatero (2004-2008) va treure-la del calaix del ministeri gràcies a la pressió del Grup d’ERC al Congrés de Diputats del qual Josep Andreu en formava part, ha estat “el paradigma dels incompliments del govern espanyol envers el nostre país”. “Per als habitants del territori, les seves empreses i el país en general, parlar de l’A-27 és parlar d’una infraestructura que pertany a un estat tercermundista”, ha afegit Josep Andreu, diputat al Parlament de Catalunya.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres