Meritxell Borràs visita el Monestir de Santa Maria de Poblet

La consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, Meritxell Borràs, es va desplaçar divendres 4 de març al Camp de Tarragona, on va visitar el Monestir de Santa Maria de Poblet i l’arquebisbat de Tarragona. La consellera, titular del departament competent en matèria d’afers religiosos, va mantindre dues audiències privades amb l’abat del Monestir de Poblet, fra Octavi Vilà, i amb l’arquebisbe de Tarragona, monsenyor Jaume Pujol.
En la seva entrevista amb l’abat del Monestir de Poblet, Borràs es va interessar per la realitat de la comunitat cistercenca, pel projecte turístic endegat al Monestir i per la situació general de l’Església catalana. La consellera, que va visitar el recinte i va signar el Llibre d’Honor del Monestir, va estar acompanyada pel director d’Afers Religiosos, Enric Vendrell; la directora dels Serveis Territorials de Governació a Tarragona, Dolors Murillo; i l'alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell.
Ja a la tarda, Meritxell Borràs es va desplaçar al Palau Episcopal de Tarragona, on va estar rebuda en audiència privada per l’arquebisbe, Jaume Pujol. La realitat pastoral i l’actualitat religiosa, social i política catalana, entre d’altres temes, van centrar la conversa. Van acompanyar la consellera en la visita el director d’Afers Religiosos, Enric Vendrell, i la directora dels Serveis Territorials de Governació a Tarragona, Dolors Murillo.
La visita d’aquest passat divendres s’emmarca en una sèrie de trobades de la consellera Meritxell Borràs amb els responsables de les principals confessions religioses presents a Catalunya. Al llarg de les darreres setmanes, Borràs s’ha entrevistat amb el pare abat de Montserrat, Josep Maria Soler; amb els responsables de les principals federacions islàmiques; i amb la Comunitat Israelita de Barcelona.
