La fruita catalana aposta pels països tercers

Productors comercialitzadors de fruita de Catalunya han obert mercat a països tercers o han establert els primers contactes amb operadors internacionals gràcies al Fruit Business Forum, la plataforma de negocis organitzada pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, a través de Prodeca, que l’any passat es va celebrar per primera vegada a Barcelona.
Gràcies als bons resultats obtinguts l’any passat, i al fet que moltes de les empreses participants van demanar que es pogués tornar a celebrar aquest fòrum empresarial, enguany s’ha aprofitat el marc de la Fira Alimentària per convocar una segona edició.
Aquesta plataforma compta amb la participació de 66 operadors internacionals dels 18 països tercers representants i 17 empreses catalanes, que representen el 80% de la producció de fruita a Catalunya.
Xina, Índia, Armènia, Ucraïna, República de Geòrgia, Aràbia Saudita, els Emirats Àrabs, Oman, Algèria, Mauritània, Sudàfrica, Estats Units, Brasil, Colòmbia i Nicaragua, són, entre d’altres, alguns dels països participants en la segona edició del Fruit Business Forum.
Catalunya produeix més del 50% de pomes i peres de l’Estat espanyol i més del 30% de préssecs i nectarines. Les exportacions catalanes de fruita l’any 2015 van ser de gairebé 900.000 tones i 933 M€.
