Catalunya Regió Europea de la Gastronomia 2016, tot un any dedicat a projectar la gastronomia catalana al món

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, i el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, han presentat aquest dimarts 26 d'abril, a la Fira Alimentaria, el programa d’activitats programades en el marc de la commemoració Catalunya Regió Gastronòmica Europea (CREG’16). En la presentació també hi va intervindre la xef Carme Ruscalleda, que és l’ambaixadora del CREG’ 16.

 

En l’obertura de l’acte, el conseller Baiget va declarar que “la cuina catalana és un referent internacional i Catalunya una destinació turística líder a Europa, i la suma d’aquestes dues forces és imbatible. En aquest sentit hem d’aprofitar el nomenament de Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia per potenciar el trinomi producte, indústria gastronòmica i turisme. I per aquesta raó les accions promocionals d’aquest any aniran adreçades a potenciar la gastronomia catalana amb l’objectiu de posicionar Catalunya a nivell internacional i aconseguir la fidelització dels turistes a través de la qualitat i l’excel·lència”.

 

Per la seva banda la xef Carme Ruscalleda va recordar que “a Catalunya gaudim d’un gran nombre de fires i esdeveniments que són reflex del que es cou al país, i tots esperem que les accions de Catalunya Regió Europea de la Gastronomia potenciïn el que ja existeix i ens ajudin a millorar perquè projectes com aquest ens han de portar cap a la qualitat i l’originalitat”.

 

Finalment, la consellera Serret va voler cloure l’acte manifestant que “en el projecte de país que volem tirar endavant l’estratègia compartida és indispensable. Tenim els tres pilars fonamentals: un producte de qualitat, respectuós, sostenible i identitari; una indústria alimentària, que ens ajuda a transformar i a posar en valor aquest producte; i una gastronomia i un turisme que ens ajuden a projectar-lo al món. Ens hem de sentir orgullosos del que tenim i hem de continuar en aquesta línia”.

 

Alimentaria, una de les entitats adscrites a Catalunya Regió Europea de la Gastronomia 2016, acull un estand dedicat a aquest esdeveniment, en el qual, durant tots aquests dies, s’han programat showcookings que donen a conèixer als visitants nacionals i internacionals els productes i la gastronomia catalanes amb degustacions de plats preparats per cuiners reconeguts, com el pastisser Christian Escribà o el cuiner Pep Nogué.

 

Catalunya Regió Europea de la Gastronomia 2016 tot l’any

L’objectiu de Catalunya Regió Europea de la Gastronomia 2016 és promoure la gastronomia catalana, el turisme gastronòmic i els productes agroalimentaris catalans, com a sectors estratègics de Catalunya i elements essencials de la identitat del país. Per fer-ho, s’han organitzat 150 actuacions, impulsades pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, mitjançant la Promotora d'Exportacions Catalanes, SA (PRODECA), i el Departament d’Empresa i Coneixement, mitjançant l’Agència Catalana de Turisme, i el conjunt d'entitats adherides al projecte, orientades als mercats internacionals. Amb la celebració del CREG’ 16, els productes i la gastronomia catalans es converteixen en un actiu fonamental per al  projecció del país.

 

 

Tot un reconeixement

Catalunya va ser declarada Regió Europea de la Gastronomia 2016 després que els departaments d'Agricultura i d’Empresa i Ocupació (DEMO), a través de l'Agència Catalana de Turisme, conjuntament amb entitats, agents i personalitats del país, n’impulsessin la candidatura i la presentessin.

 

La Regió Europea de la Gastronomia és una iniciativa impulsada per una plataforma de regions europees i administrada per l’Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme (IGCAT), que compta amb el suport de les institucions europees.

 

Aquest reconeixement té com a finalitat destacar i promoure aquelles regions d'Europa que contribueixen activament en la millora de la qualitat de vida dels ciutadans, posant en valor les diferents cultures alimentàries, l'educació per a la salut i la sostenibilitat, i la innovació gastronòmica.

 

El distintiu Regió Europea de la Gastronomia situa Catalunya com una regió capdavantera a Europa en l’àmbit alimentari i turístic. La bona feina dels productors, restauradors, centres de recerca, escoles, mitjans de comunicació, entitats i xefs catalans, entre els quals es troba Carme Ruscalleda, ambaixadora del títol, ha fet d’aquesta gastronomia i dels productes alimentaris una referència internacional.

 

Recordem que el mes de febrer l'Ajuntament de Montblanc es va adherir al projecte “Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia 2016”

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres