Ensenyament ha rebut 66.888 sol·licituds de preinscripció a P3, en un curs en què s'han ofert 75.940 places

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El Departament d’Ensenyament ha rebut 66.888 sol·licituds de preinscripció per al curs de P3, que suposen un total de 9.052 peticions menys que les places que el Departament ha ofert inicialment, que han estat un total de 75.940 a tot Catalunya. Ensenyament ha tingut en compte en aquesta oferta la reducció de ràtio d’acord amb les necessitats dels centres d’alta complexitat.

 

En termes generals, a tots els Serveis Territorials hi ha hagut una disminució de sol·licituds a P3, amb una davallada del 5,4% respecte a les sol·licituds que es van rebre el curs 2015-16.

 

Tot i la disminució general a P3, el comportament ha estat desigual arreu del territori. Hi ha hagut municipis on la demanda de P3 ha incrementat d’acord amb la previsió inicial, per exemple a Barcelona s’han incrementat les peticions de plaça als centres públics. I la concertada ha tingut un comportament similar al d’anys anteriors.

 

Pel que fa a primer de l’ESO, tal com estava previst hi ha hagut un increment mitjà del 3,8% en el nombre de sol·licituds respecte al curs 2015-16.

 

El fet que el Departament d’Ensenyament hagi establert prèviament uns criteris objectius de programació en el procés de preinscripció, que es poden utilitzar tant en el cas d’un increment de demanda com en el de davallada, permet que es pugui actuar de la mateixa manera a tot Catalunya.

 

Aquests criteris de programació a P3 han estat els següents:

-  programar l’oferta inicial en base a la ràtio 25,

-  reduir les ràtios dels centres en entorns d'alta complexitat a 22 acordant-la amb cada centre i municipi,

-  evitar l’estigmatització de les escoles en entorns desafavorits,

-  vetllar per a la continuïtat de tots els projectes educatius de les escoles

-  donar el màxim d’oportunitats a les famílies.

 

 A 1r d’ESO, han estat:

-  programar l’oferta inicial en base a la ràtio 30

-  garantir la coordinació entre les etapes que componen l'educació bàsica -primària i secundària obligatòria- per facilitar la continuïtat del procés educatiu

-  vetllar per una transició adequada dels alumnes d'una etapa a l'altra.

 

En aquests moments el Departament està treballant en els següents processos:

-  Anàlisi de segones i terceres opcions de les preinscripcions després d’obtenir el número de desempat.

-  Anàlisi de l’impacte de l’escolarització intermunicipal.

-  Es treballa amb els ajuntaments per tal de consensuar les actuacions. En aquest sentit, també s’analitza l’impacte que les decisions de modificació de grups puguin tenir en els propers cursos.

-  Aquest consens es treballa amb el propòsit d’afavorir la cohesió social per evitar segregació escolar. El Departament i els municipis estudien l’afectació de la preinscripció a les escoles no demanades per les famílies.

-  La disminució de ràtios es durà a terme d’acord amb els criteris objectius abans esmentats.

-  S’incrementaran els grups on calgui i es disminuiran els grups on no hi hagi suficient demanda.

-  El calendari, tal com marca la RESOLUCIÓ ENS/505/2016, de 25 de febrer, per la qual s'aproven les normes de preinscripció i matrícula d'alumnes als centres del Servei d'Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2016-2017 preveu que el dia 17 de maig es publiqui l’oferta final dels ensenyaments obligatoris, que inclouran tots els ajustaments respecte a l’oferta inicial i les famílies coneixeran el centre assignat el dia 20 de maig.

-  El període de matrícula serà del 13 al 17 de juny.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres