Retiren 34 ous d'oreneta cuablanca de l'antic edifici del consistori a Vilaverd

Resta de pobles

Moment de la retirada dels nius i els ous a Vilaverd
Moment de la retirada dels nius i els ous a Vilaverd
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Efectius del cos d’Agents Rurals de la Conca de Barberà, juntament amb personal tècnic del Centre de Fauna de Torreferrussa ( Vallès Occidental) i de Biodiversitat del Departament de Territori i Sostenibilitat i de representants de l’Ajuntament de Vilaverd, van enretirar aquest dimarts 3 de maig 34 ous d’oreneta cuablanca (Delichon urbicum) dels nius que formaven la colònia que nidificava en l’antic edifici del consistori. Els ous s’han traslladat al centre de Torreferrussa, on s’intentarà fer viable el naixement i desenvolupament d’aquestes petites orenetes.

 

L’oreneta cuablanca és un espècie d’aus insectívora protegida per la legislació autonòmica, estatal i internacional. És una espècie estival (passa l’hivern a l’Africa) i comença a arribar cap a la segona quinzena de març, però el flux migratori principal arriba al mes d’abril i es perllonga fins a la meitat de maig. La major part de les postes es fan cap a finals de maig i més sovint a primers de juny.

 

La rehabilitació de façanes en edificis on nidifiquen espècies protegides s’han de fer fora del període de nidificació, és a dir, al setembre o octubre. Però en el cas dels treballs fets a Vilaverd, com que l’edifici presentava greus problemes de conservació amb risc per a les persones, no es va poder esperar al final de la temporada de cria i com a mesura d’emergència es va activar un ràpid dispositiu de retirada d’ous i/o cries.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres