‘El camí de la papallona’, de Noe Gaya, a l’Institut Joan Amigó de l’Espluga de Francolí

L'Espluga de Francolí

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Noe Gaya és una espluguina que l’any 2000 va patir un accident de circulació molt greu que li va ocasionar fortes lesions i que va fer que quedés amb mobilitat reduïda i el diagnòstic de tetraparèsia espàstica de predomini esquerre. Malgrat aquest cop tan dur, Noe ha après a mirar endavant i comparteix amb els seus lectors les seves vivències més íntimes i els sentiments que l’acompanyen des del primer moment. Amb el pròleg d’Eduard Punset i els comentaris de personatges coneguts com Kilian Jornet, els capítols van esdevenint cronològicament, narrats en primera persona, operacions, rehabilitació, moments duríssims i altres de més agraïts, tots seguint un fil comú: l’actitud positiva davant l’adversitat per transmetre un missatge d’optimisme i un cant a la vida.


L’Institut Joan Amigó de l’Espluga va rebre la seva exalumna el dia que se celebrava anticipadament Sant Jordi. L’acte va comptar amb la presència dels pares de Noe, Antonio i Dolors, i de Santi Boqué, que va ser la veu de Noe. L’alumnat del centre havia llegit prèviament el llibre i havia treballat a les tutories la lectura elaborant una sèrie de qüestions dirigides a l’autora, que va contestar mitjançant un power point. En Santi va explicar com vivien abans Noe i la seva família als quals, també com a ella, els ha canviat la vida.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres