‘El camí de la papallona’, de Noe Gaya, a l’Institut Joan Amigó de l’Espluga de Francolí

Noe Gaya és una espluguina que l’any 2000 va patir un accident de circulació molt greu que li va ocasionar fortes lesions i que va fer que quedés amb mobilitat reduïda i el diagnòstic de tetraparèsia espàstica de predomini esquerre. Malgrat aquest cop tan dur, Noe ha après a mirar endavant i comparteix amb els seus lectors les seves vivències més íntimes i els sentiments que l’acompanyen des del primer moment. Amb el pròleg d’Eduard Punset i els comentaris de personatges coneguts com Kilian Jornet, els capítols van esdevenint cronològicament, narrats en primera persona, operacions, rehabilitació, moments duríssims i altres de més agraïts, tots seguint un fil comú: l’actitud positiva davant l’adversitat per transmetre un missatge d’optimisme i un cant a la vida.
L’Institut Joan Amigó de l’Espluga va rebre la seva exalumna el dia que se celebrava anticipadament Sant Jordi. L’acte va comptar amb la presència dels pares de Noe, Antonio i Dolors, i de Santi Boqué, que va ser la veu de Noe. L’alumnat del centre havia llegit prèviament el llibre i havia treballat a les tutories la lectura elaborant una sèrie de qüestions dirigides a l’autora, que va contestar mitjançant un power point. En Santi va explicar com vivien abans Noe i la seva família als quals, també com a ella, els ha canviat la vida.
