Creix l’interès de les escoles per visitar el Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet

La simple observació del vidre líquid i vermellós enganxat a la canya, mentre el vidrier li dóna forma de setrill, porró, rosa o animal, continua captivant els visitants del Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet (www.museudelvidre.cat), bé siguin petits o grans. Potser és per això que les visites a aquest espai no paren de créixer progressivament. Aquesta tendència s’observa darrerament en l’augment de les visites d’escolars d’infantil i primària de tot Catalunya, principals usuaris del Museu durant la setmana lectiva. Així, des de l’inici del curs, al setembre, fins al passat mes d’abril, 19 grups escolars han passat per la instal·lació, una xifra un 58% superior a la del mateix període de l’any passat.
Del total de grups escolars d’aquest curs, 12 hi han realitzat el taller de reciclatge vidre i la visita guiada a la col·lecció de peces antigues. Altres grups només han dut a terme la visita, que inclou també la demostració, i d’altres han realitzat els taller de vitrofusió, una manera diferent de treballar el vidre. Els diferents alumnes també han participat, segons els casos, en recorreguts guiats pel nucli antic de Vimbodí fent-hi una gimcana, una forma molt lúdica de descobrir el municipi. Aquestes activitats al Museu i Forn del Vidre estan impulsades per l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, gestor d’aquesta instal·lació cultural, i es duen a terme sota la coordinació i guiatge de monitors de l’empresa Juga i Aprèn, amb seu a la Conca de Barberà, i de Noemí Blanco, de Vimbodí.
Les darreres excursions d’escolars al centre provenen d’indrets ben diversos, com Reus, Valls, Perafort, el Catllar, Lleida, Cubelles, Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes o Rellinars del Vallès. A aquests grups cal sumar l’estada que, un any més, hi han dut a terme durant uns dies un grup d’estudiants del centre d’ensenyaments artístics Escola Massana de Barcelona, i la jornada que van realitzar un grup d’alumnes de Joieria de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació a Tarragona.
Tant l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, com la regidora del Museu i Forn del Vidre, Rosa Albes, destaquen la diversitat d’atractius que engloba el Museu com a factor determinant de l’augment de visites per part d’escoles d’arreu de Catalunya. «El creixent interès dels centres pel nostre museu referma el seu caire de focus pedagògic de primer ordre, i ens anima a continuar millorant l’oferta didàctica en aquest espai, tant per a grups escolars com per a familiars», assenyalen.
