Les III Jornades d’Adolescència de la Conca de Barberà treballaran el “botellón”

Cartell de la jornada
Cartell de la jornada
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Un any més, l’Oficina Jove Conca de Barberà i el Programa Salut i Escola de l’ABS Montblanc impulsen la tercera edició de les Jornades d’Adolescència, emmarcades en el Programa ConcaSana 2013. Aquest any les Jornades tindran lloc el 17 d’abril a l’Institut Martí l’Humà de Montblanc i aniran dedicades al fenomen del “botellón”, un conflicte social de la postmodernitat que es pot descriure com una reunió de joves d’entre 13 i 24 anys, fonamentalment per consumir grans quantitats d’alcohol a la via pública.

Aquest fenomen, que a partir del 2005 es va estendre arreu del territori peninsular, no està regulat i pot desencadenar aldarulls, molèsties als veïns, desordre, desperfectes en els espais i mobiliaris, tant públics com privats i, en el pitjor dels casos, pot comportar trastorns fisiològics com pèrdua de memòria, dependència, intoxicació alcohòlica, alteracions digestives, trastorns en la conducta o, fins i tot, comes etílics i la mort.  

A la Conca de Barberà la tendència a dur a terme aquest tipus de pràctica va en augment, especialment els caps de setmana i durant la celebració de festes als municipis, i afecta cada dia persones més joves, amb menys coneixement i autocontrol. Amb el programa ConcaSana i a través diferents accions, es vol donar resposta a aquest fenomen social que, a saber, afecta tant els joves com les seves famílies, els veïns, els establiments situats a l’epicentre dels “botellons”, els ajuntaments, entre d’altres.

Amb les III Jornades d’Adolescència es dóna resposta als joves, ja que van destinades als alumnes de quart d’ESO dels Centres d’Educació Secundària Mare de Déu de la Serra de Montblanc, Martí l’Humà de Montblanc, Joan Amigó de l’Espluga de Francolí i Joan Segura i Valls de Santa Coloma de Queralt.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres