Montblanc demana a Felip de Borbó que no utilitzi el títol de Duc de Montblanc
8 vots a favor van permetre aprovar aquesta moció
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El plenari del mes d’abril de l’Ajuntament de Montblanc va aprovar una moció que ha despertat un gran interès mediàtic i no n’hi ha per menys, ja que en un dels punts s’aprovava la nit d’ahir dimecres la moció presentada per l’Entesa, a petició de la CUP, per la retirada dels honors de la Casa Reial Espanyola; és a dir, que el príncep Felip deixi d’utilitzar el títol de Duc de Montblanc. Curiosament, però, no hi ha constància en cap document que mai s’hagi atorgat aquest títol a l’hereu de la Corona espanyola.
La moció es va aprovar amb vuits vots a favor i cinc abstencions: sis regidors d’Agrupament Catalanista de Montblanc i dos regidors de l’Entesa. CiU, la FIC i un regidor de l’equip de govern s’hi van abstenir.
Concretament, la moció presentada dintre d’aquest apartat, s’expressava en els termes següents:
“El Grup Municipal de L’Entesa de Montblanc, recollint la petició i en nom de l’Assemblea d’Unitat Popular de Montblanc (CUP), vol presentar al Plenari Municipal la següent MOCIÓ PER LA RETIRADA DELS HONORS DE LA CASA REIAL ESPANYOLA
Joan Carles I fou proclamat Rei d’Espanya el 22 de novembre de 1975, succeint el dictador Franco com a Cap de l’Estat i acceptant formalment l’herència de la dictadura franquista.
La pervivència de la monarquia espanyola, malgrat la seva constitucionalitat, és una imposició antidemocràtica pels següents motius:
El Cap de l’Estat és un militar, ja que correspon al rei el comandament suprem de les Forces Armades.
La persona del Rei és inviolable i no està subjecta a responsabilitat.
El càrrec de rei és hereditari i vitalici i, per tant, no és accessible a la ciutadania ni sotmès a la sobirania popular.
Situa la família “reial” per sobre de la ciutadania preservant privilegis indignes, sobretot en temps crisi econòmica i, per tant, contrari al principi universal d’igualtat davant la llei.
Atès que el seu regnat entronca directament amb el del seu avantpassat Felip V de Borbó, responsable de la pèrdua de llibertats nacionals que encara a hores d’ara els Països Catalans no han recuperat”.
La moció es va aprovar amb vuits vots a favor i cinc abstencions: sis regidors d’Agrupament Catalanista de Montblanc i dos regidors de l’Entesa. CiU, la FIC i un regidor de l’equip de govern s’hi van abstenir.
Concretament, la moció presentada dintre d’aquest apartat, s’expressava en els termes següents:
“El Grup Municipal de L’Entesa de Montblanc, recollint la petició i en nom de l’Assemblea d’Unitat Popular de Montblanc (CUP), vol presentar al Plenari Municipal la següent MOCIÓ PER LA RETIRADA DELS HONORS DE LA CASA REIAL ESPANYOLA
Joan Carles I fou proclamat Rei d’Espanya el 22 de novembre de 1975, succeint el dictador Franco com a Cap de l’Estat i acceptant formalment l’herència de la dictadura franquista.
La pervivència de la monarquia espanyola, malgrat la seva constitucionalitat, és una imposició antidemocràtica pels següents motius:
El Cap de l’Estat és un militar, ja que correspon al rei el comandament suprem de les Forces Armades.
La persona del Rei és inviolable i no està subjecta a responsabilitat.
El càrrec de rei és hereditari i vitalici i, per tant, no és accessible a la ciutadania ni sotmès a la sobirania popular.
Situa la família “reial” per sobre de la ciutadania preservant privilegis indignes, sobretot en temps crisi econòmica i, per tant, contrari al principi universal d’igualtat davant la llei.
Atès que el seu regnat entronca directament amb el del seu avantpassat Felip V de Borbó, responsable de la pèrdua de llibertats nacionals que encara a hores d’ara els Països Catalans no han recuperat”.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
