La comarca busca solucions contra el "Botellón"

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Els ajuntaments de la comarca van mantenir una sessió de treball en la qual es van buscar mesures per tal de frenar la tendència dels joves a practicar el botellón.

Aquesta sessió va tenir lloc el passat dilluns 17 d’abril a la tarda a la seu del Consell Comarcal de la Conca de Barberà amb la participació de 26 representants d’ajuntaments de la comarca. També hi van assistir la metgessa del CAP de Montblanc, Laura Penedés, i el cap dels Mossos de la Comissaria de Montblanc, Lluís Ticó.

Alguns dels temes que es van parlar i debatre van ser el de la redacció i aprovació d’ordenances municipals per combatre la tendència de practicar el “botellón” i que les festes haurien de començar i acabar abans de l’hora habitual i de costum i que es proposa que cal anar tots els ajuntaments a la una i amb rigor amb l’objectiu de tenir pes i consciència en l’àmbit comarcal.

Una setantena de joves atesos per embriaguesa pel SEM
Durant l’any passat, segons dades de l’Oficina Jove, fins a una setantena de joves van ser atesos pels serveis d’emergència SEM a la nostra comarca, arran de crisis etíliques provocades pel fenomen del “botellón”. Tot plegat fa que els mateixos Mossos d’Esquadra vegin de forma positiva que els diferents ajuntaments de la nostra comarca aprovin ordenances de civisme. També els alcaldes veuen clar que estaria bé treballar per unificar a la comarca els horaris de començament i final de les festes populars joves. Malauradament, també es veu difícil pel fet que són els municipis més grans els que es poden permetre actes nocturns i per a joves durant les respectives festes majors de forma paral·lela.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres