Augmenta la recollida de matèria orgànica a la Conca de Barberà

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
En la Junta de Govern que va tenir lloc el dia 22 d’abril, es va presentar l’informe trimestral de producció de residus municipals de la Conca de Barberà.
Amb les dades que es presenten en aquest informe, observem que durant aquest període hi ha un decrement en quasi totes les tipologies de residus que es recullen a la comarca.
Durant el primer trimestre de 2013 s’han recollit un total 2.362 tones de residus sòlids urbans a la comarca; si comparem aquesta xifra amb els quilograms recollits durant el mateix període de temps durant l’any 2012, veurem que s’ha produït un decrement de l’1,88% en la generació de residus. Aquesta davallada dels residus es veu pal·liada per l’augment de la recollida en la matèria orgànica i el vidre, que són les dues fraccions que responen més positivament en aquests temps desfavorables.
En aquest trimestre, s’han recollit un total de 1.134 tones de residus recollits selectivament, enfront de les 1.228 tones de fracció resta. Si comparem aquesta xifra amb les tones recollides selectivament a la comarca durant el mateix període de temps durant l’any 2012, veurem que hi ha una tendència positiva, ja que es redueix el rebuig en més d’un 4%, i la selectiva augmenta en més d’un 1,60%.
Fent especial èmfasi en la recollida selectiva de matèria orgànica (restes de menjar i restes vegetals de mida petita), ha incrementat i té un percentatge de recuperació del 40%. L’any 2012 s’han recollit 322,2 tones de matèria orgànica en àrees d’aportació, xifra que representa un increment de quasi el 3% respecte de l’any anterior.
La reducció del consum de productes com a conseqüència de la crisi econòmica ha moderat l’augment de producció de residus, i en causa els percentatges d’augment de recollida de residus.
Les deixalleries redueixen en un 4,60 % les entrades d’usuaris, però només un 2,69% en producció de residus.
En el primer trimestre detectem una estabilitat en l’entrada de residus gestionats a deixalleries, tot i que ens trobem amb dos factors principals, un és que cada vegada més són generalitzats els furts de material en els serveis mòbils, i això repercuteix en disminució de producció en alguns residus (ferralla, tèxtil...), i que els usuaris no llencen tant de material a les deixalleries, ja que el consum és inferior (principalment, es detecta amb les entrades de comerç).
Amb les dades obtingudes durant el primer trimestre de l’any 2013, s’observa principalment una davallada important en la producció de residus, que segurament està provocada principalment pels temps desfavorables que econòmicament s’estan vivint i, per tant, una reducció del consum de productes. Sí que la tendència de la població a recollir selectivament les seves escombraries s’ha consolidat, ja que de tots els residus que generem en recuperem quasi bé la meitat selectivament, ja que estem en un 48,02 % de recuperació de residus, i la causa és que els residus que van a parar a l’abocador s’estan reduint considerablement, i aquests es recullen separadament en els contenidors de recollida selectiva.
Amb les dades que es presenten en aquest informe, observem que durant aquest període hi ha un decrement en quasi totes les tipologies de residus que es recullen a la comarca.
Durant el primer trimestre de 2013 s’han recollit un total 2.362 tones de residus sòlids urbans a la comarca; si comparem aquesta xifra amb els quilograms recollits durant el mateix període de temps durant l’any 2012, veurem que s’ha produït un decrement de l’1,88% en la generació de residus. Aquesta davallada dels residus es veu pal·liada per l’augment de la recollida en la matèria orgànica i el vidre, que són les dues fraccions que responen més positivament en aquests temps desfavorables.
En aquest trimestre, s’han recollit un total de 1.134 tones de residus recollits selectivament, enfront de les 1.228 tones de fracció resta. Si comparem aquesta xifra amb les tones recollides selectivament a la comarca durant el mateix període de temps durant l’any 2012, veurem que hi ha una tendència positiva, ja que es redueix el rebuig en més d’un 4%, i la selectiva augmenta en més d’un 1,60%.
Fent especial èmfasi en la recollida selectiva de matèria orgànica (restes de menjar i restes vegetals de mida petita), ha incrementat i té un percentatge de recuperació del 40%. L’any 2012 s’han recollit 322,2 tones de matèria orgànica en àrees d’aportació, xifra que representa un increment de quasi el 3% respecte de l’any anterior.
La reducció del consum de productes com a conseqüència de la crisi econòmica ha moderat l’augment de producció de residus, i en causa els percentatges d’augment de recollida de residus.
Les deixalleries redueixen en un 4,60 % les entrades d’usuaris, però només un 2,69% en producció de residus.
En el primer trimestre detectem una estabilitat en l’entrada de residus gestionats a deixalleries, tot i que ens trobem amb dos factors principals, un és que cada vegada més són generalitzats els furts de material en els serveis mòbils, i això repercuteix en disminució de producció en alguns residus (ferralla, tèxtil...), i que els usuaris no llencen tant de material a les deixalleries, ja que el consum és inferior (principalment, es detecta amb les entrades de comerç).
Amb les dades obtingudes durant el primer trimestre de l’any 2013, s’observa principalment una davallada important en la producció de residus, que segurament està provocada principalment pels temps desfavorables que econòmicament s’estan vivint i, per tant, una reducció del consum de productes. Sí que la tendència de la població a recollir selectivament les seves escombraries s’ha consolidat, ja que de tots els residus que generem en recuperem quasi bé la meitat selectivament, ja que estem en un 48,02 % de recuperació de residus, i la causa és que els residus que van a parar a l’abocador s’estan reduint considerablement, i aquests es recullen separadament en els contenidors de recollida selectiva.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
