Els Amics dels Gegants acompanyen en Treball i na Cultura en els seus 25 anys a Montserrat

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Amb motiu dels 25 anys dels Gegants de Catalunya, en Treball i na Cultura, l’Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya havia preparat tota una celebració per commemorar aquest aniversari. Una festa espectacular que havia d’acollir el monestir de Montserrat, indret on ja varen néixer en Treball i na Cultura aquell 1 de maig del 1988.
Les inclemències del temps, amb les pluges i la nevada que va caure el passat diumenge 28 d’abril, va impedir la celebració amb tots els honors com era prevista. Això sí, més de 70 colles d’arreu de Catalunya i del País Valencià varen arribar a Montserrat per gaudir de la festa. Finalment, però, a causa del mal temps, només van ser presents a la plaça del monestir els Gegants de Catalunya, acompanyats dels centenars de geganters de les colles participants.
Els “Amics dels Gegants” de Montblanc no podíem passar per alt una celebració com aquesta, més tenint en compte que la nostra colla és part de la història d’aquests 25 anys d’En Treball i Na Cultura, havent-los portat i representat al món geganter aquell 2006 amb motiu de la “Ciutat Gegantera de Catalunya” a Montblanc i, per tant, durant tot un any vàrem tenir l’honor d’acollir-los a la vila de Montblanc. Una quarantena de montblanquins s’han desplaçat fins a Montserrat per participar en la festa.
A mig matí, els Gegants de Catalunya han donat la benvinguda a tothom, amb els seus balls solemnes. Seguidament, la major part de geganters han assistit a la missa a l’interior de la basílica als peus de la Moreneta. Ja al migdia, mentre seguia nevant, la festa ha posat el punt final.
No hem pogut gaudir de la festa com l’ocasió es mereixia, però el sentiment de tots els geganters estava amb en Treball i na Cultura.
Les inclemències del temps, amb les pluges i la nevada que va caure el passat diumenge 28 d’abril, va impedir la celebració amb tots els honors com era prevista. Això sí, més de 70 colles d’arreu de Catalunya i del País Valencià varen arribar a Montserrat per gaudir de la festa. Finalment, però, a causa del mal temps, només van ser presents a la plaça del monestir els Gegants de Catalunya, acompanyats dels centenars de geganters de les colles participants.
Els “Amics dels Gegants” de Montblanc no podíem passar per alt una celebració com aquesta, més tenint en compte que la nostra colla és part de la història d’aquests 25 anys d’En Treball i Na Cultura, havent-los portat i representat al món geganter aquell 2006 amb motiu de la “Ciutat Gegantera de Catalunya” a Montblanc i, per tant, durant tot un any vàrem tenir l’honor d’acollir-los a la vila de Montblanc. Una quarantena de montblanquins s’han desplaçat fins a Montserrat per participar en la festa.
A mig matí, els Gegants de Catalunya han donat la benvinguda a tothom, amb els seus balls solemnes. Seguidament, la major part de geganters han assistit a la missa a l’interior de la basílica als peus de la Moreneta. Ja al migdia, mentre seguia nevant, la festa ha posat el punt final.
No hem pogut gaudir de la festa com l’ocasió es mereixia, però el sentiment de tots els geganters estava amb en Treball i na Cultura.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
