Montblanc encén una estelada amb dues mil espelmes

Acte reivindicatiu que es va viure en plenes Festes de Sant Maties
Acte reivindicatiu que es va viure en plenes Festes de Sant Maties
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Al llarg de la tarda de dissabte dia 11, voluntaris de Conca de Barberà per la Independència (ANC) i centenars de montblanquins i conquencs van bastir una estelada encesa al centre de la plaça Major de Montblanc. L’acte es va fer amb la col·laboració d’establiments comercials de la comarca i de ciutadans, que van comprar els darrers dies un tiquet d’1 € per “apadrinar” cadascuna de les espelmes.

El muntatge va començar a les 5 de la tarda, amb la senyalització dels punts on havien d’anar cadascuna de les espelmes. Al llarg del vespre, els ciutadans es van anar acostant a les parades de l’ANC per adquirir i posar a terra la seva espelma. L’encesa, acompanyada per una enorme estelada que lluïa a la façana d’una casa particular a la plaça, va tenir lloc al fer-se fosc.

L’acte va comptar amb la participació d’un grup de 60 cantaires del projecte “Poble que Canta”, una agrupació nacional que participa en actes independentistes i que han interpretat cançons populars catalanes.

De la seva banda, Enric Mercadé, coordinador de Conca per la Independència, va assenyalar: “Històricament, la unió i l’esforç dels ciutadans ha estat el motor que ha empès el país i ens ha fet arribar fins aquí”. I va afegir: “Som en un moment transcendental. No és senzill, però el procés avança, cremant etapes ràpidament. És a les mans dels representants escollits per nosaltres. Però és el nostre dret i la nostra responsabilitat cap al país i les futures generacions demostrar, com hem fet avui amb aquest acte simbòlic, que som al seu costat. I, alhora, empènyer-los quan calgui”.  Mercadé va animar la participació popular, perquè, va dir “tots som necessaris i tots podem aportar alguna cosa en la mesura de les possibilitats de cadascú”.

Respecte a la decisió del Tribunal Constitucional d’aquesta setmana, Mercadé va afirmar: “Les institucions espanyoles no se n’adonen que nosaltres ja caminem carregats amb la legitimitat que ens dóna voler ser lliures per decidir el nostre futur. Amb la necessitat urgent de tenir recursos per millorar les nostres condicions de vida. De poder expressar-nos en la llengua dels avant-passats... Avancem amb l’ànsia de poder viure amb normalitat com el que som: catalans i catalanes. I això cap sentència de la legalitat espanyola ho canviarà”.

Dos membres de Conca de Barberà per la Independència van ser els encarregats de portar i col·locar el peveter al centre de l’estel, un relleu que arriba des de Vic per la Independència, i que ha recorregut ja més de vint enceses en diverses poblacions. A continuació, el president del Consell Comarcal i els alcaldes de Solivella, Sarral, Vimbodí i Poblet, Vilaverd i Montblanc, acompanyats de diverses autoritats, van encendre el conjunt de l’estel, que culminava l’encesa.

L’encesa es va fer en un ambient festiu i alegre, i coincidint amb les Festes de Sant Maties, el patró de Montblanc. I es va cloure cantant Els segadors.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres