Els Amics dels Gegants, presents a la XXVIII Ciutat Gegantera de Catalunya

Una imatge de l'acte
Una imatge de l'acte
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Els Amics dels Gegants de Montblanc han participat intensament en els actes de la 28a Ciutat Gegantera de Catalunya, celebrada el dies 11 i 12 de maig a la població de Calella.

Un total de 37 components de l’entitat es van desplaçar fins a aquesta població del Maresme per gaudir de la festa més important del món geganter català, juntament amb 140 colles d’arreu de Catalunya, del País Valencià i també de Costa Rica.

Dissabte al migdia sortien de Montblanc amb l’autocar que els portaria fins a Calella. Arribats a destí, un cop allotjats per passar el cap de setmana, els Veguers de Montblanc van participar ja en la plantada de gegants al passeig marítim, on va tenir lloc la mostra de balls de lluïment per continuar amb la primera de les cercaviles del cap de setmana. El sopar geganter acompanyat d’una cantada d’havaneres tan tradicional d’aquelles terres, va donar pas a la revetlla amb les orquestres La Jet Set i la Mitjanit, que es va allargar fins quasi bé la matinada.

Diumenge s’aixecà el dia amb un sol radiant, donant la benvinguda així al gran dia de la Ciutat Gegantera. Quatre punts de la població van acollir totes les colles, per sortir amb diferents cercaviles que van confluir al migdia a la Riera.

Els Amics dels Gegants van plantar els gegants a la plaça de l’Església, indret que acollia les poblacions que ostenten l’honor d’haver estat “Ciutat Gegantera de Catalunya”, com és el cas de la Vila Ducal i que els Veguers de Montblanc en tenen la representativitat. Durant la cercavila, els montblanquins van gaudir fent ballar els gegants davant del gran nombre de públic que es va concentrar en tot moment. Finalment, els actes centrals en què la colla de Masquefa com a Ciutat Gegantera 2012 va fer lliurament dels Gegants de Catalunya, En Treball i Na Cultura a la ciutat de Calella, tenint l’honor de ballar-los per primera vegada. Els parlaments protocol·laris del president de l’Agrupació de Geganters de Catalunya, l’alcaldessa de Calella i l’Hble. Consellera d’Educació de la Generalitat de Catalunya van posar el punt final a la gran festa del món geganter.

Durant tot aquest 2013, Calella ens representarà amb En Treball i Na Cultura fins a la propera “Ciutat Gegantera 2014”, el relleu de la qual agafarà la ciutat de Cervera.

Els Amics dels Gegants van acabar de passar el cap de setmana gaudint d’un bany a la platja de Calella abans del retorn cap a Montblanc ja a mitja tarda.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres