La Diputació de Tarragona i “la Caixa” renoven l’acord per la recuperació d’espais naturals i la inserció social de les persones desafavorides

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet i la delegada general de “la Caixa” a Tarragona, Empar Martínez, van signar aquest passat divendres dia 10 de maig, la renovació del conveni de col·laboració en matèria de protecció d’espais naturals de la demarcació i han valorat molt positivament l’aliança entre la Diputació i l’Obra Social “la Caixa” per a la integració laboral de col·lectius en risc d’exclusió i la preservació de l’entorn natural de les comarques de Tarragona. A l’acte també hi van prendre part el vicepresident de la Diputació de Tarragona, Josep Maria Cruset, la diputada Immaculada Costa, el cap del servei de Medi Ambient, Salut Pública i Territori de la Diputació, Josep Maria Prunera, i el director d’Institucions de “la Caixa” a Tarragona, Eduard Gené.
Durant la seva intervenció, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, va donar les gràcies a “la Caixa” per “la permanent complicitat que fa possible la realització d’aquests projectes”, tot destacant el valor d’unes actuacions que ens preocupen per donar solucions a les prioritats de cada comarca, i que tenen un doble objectiu: el social i el mediambiental. En aquest sentit, Poblet va assenyalar “que les actuacions socioambientals han passat a ser una prioritat per la Diputació de Tarragona, a causa dels temps que estem vivint actualment”. Precisament, Poblet va explicar que la Diputació aportarà enguany un total de 2 milions d’euros a aquest tipus d’actuacions, explicant que, a banda dels projectes impulsats amb “la Caixa”, la institució intercomarcal col·labora amb els Consells Comarcals de la demarcació per fomentar l’ocupació al territori, i coopera amb Càritas Diocesana del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, entre altres accions.
Al seu torn, la delegada general de “la Caixa” a Tarragona, Empar Martínez, va destacar la col·laboració i entesa entre les entitats que formen part d’aquesta actuació, que pretén afavorir al màxim de persones possible a través de la integració social i laboral i la millora de l’entorn natural. “Es tracta d’un projecte que engloba molts valors”, ha assegurat Martínez, tot recordant que, des de “la Caixa”, estem molt satisfets de poder contribuir en aquesta iniciativa. Finalment, va agrair a la Diputació de Tarragona l’esforç, el treball i la dedicació que hi ha invertit.
Els bons resultats obtinguts des que es va posar en marxa aquesta iniciativa el 2006 han motivat que totes dues institucions ampliïn el seu compromís, impulsant sobretot les accions que minimitzen els efectes del canvi climàtic. En aquest sentit, destaca l’esforç que es realitzarà en la preservació dels boscos per prevenir incendis forestals i la recuperació dels espais que ja han patit les conseqüències del foc.
Al llarg d’aquest any, s’actuarà a nou comarques de la demarcació de Tarragona i es duran a terme nou projectes dividits en els àmbits següents, pel que fa al que afecta la Conca de Barberà:
Alt Camp-Conca de Barberà
Neteja i restauració fluvial de dos trams de les lleres dels rius Francolí i Gaià.
Les actuacions es realitzaran en dos termes municipals: el de Vila-rodona i el de Solivella. Les tasques que es desenvoluparan van des de l’eliminació d’espècies invasores i regeneració d’espècies autòctones fins a la neteja de brossa i la tala d’arbres morts.
La Fundació Ginac insereix persones que pateixen discapacitat psíquica. En total cinc persones d’aquesta fundació desenvoluparan les diverses tasques.
Durant la seva intervenció, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, va donar les gràcies a “la Caixa” per “la permanent complicitat que fa possible la realització d’aquests projectes”, tot destacant el valor d’unes actuacions que ens preocupen per donar solucions a les prioritats de cada comarca, i que tenen un doble objectiu: el social i el mediambiental. En aquest sentit, Poblet va assenyalar “que les actuacions socioambientals han passat a ser una prioritat per la Diputació de Tarragona, a causa dels temps que estem vivint actualment”. Precisament, Poblet va explicar que la Diputació aportarà enguany un total de 2 milions d’euros a aquest tipus d’actuacions, explicant que, a banda dels projectes impulsats amb “la Caixa”, la institució intercomarcal col·labora amb els Consells Comarcals de la demarcació per fomentar l’ocupació al territori, i coopera amb Càritas Diocesana del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre, entre altres accions.
Al seu torn, la delegada general de “la Caixa” a Tarragona, Empar Martínez, va destacar la col·laboració i entesa entre les entitats que formen part d’aquesta actuació, que pretén afavorir al màxim de persones possible a través de la integració social i laboral i la millora de l’entorn natural. “Es tracta d’un projecte que engloba molts valors”, ha assegurat Martínez, tot recordant que, des de “la Caixa”, estem molt satisfets de poder contribuir en aquesta iniciativa. Finalment, va agrair a la Diputació de Tarragona l’esforç, el treball i la dedicació que hi ha invertit.
Els bons resultats obtinguts des que es va posar en marxa aquesta iniciativa el 2006 han motivat que totes dues institucions ampliïn el seu compromís, impulsant sobretot les accions que minimitzen els efectes del canvi climàtic. En aquest sentit, destaca l’esforç que es realitzarà en la preservació dels boscos per prevenir incendis forestals i la recuperació dels espais que ja han patit les conseqüències del foc.
Al llarg d’aquest any, s’actuarà a nou comarques de la demarcació de Tarragona i es duran a terme nou projectes dividits en els àmbits següents, pel que fa al que afecta la Conca de Barberà:
Alt Camp-Conca de Barberà
Neteja i restauració fluvial de dos trams de les lleres dels rius Francolí i Gaià.
Les actuacions es realitzaran en dos termes municipals: el de Vila-rodona i el de Solivella. Les tasques que es desenvoluparan van des de l’eliminació d’espècies invasores i regeneració d’espècies autòctones fins a la neteja de brossa i la tala d’arbres morts.
La Fundació Ginac insereix persones que pateixen discapacitat psíquica. En total cinc persones d’aquesta fundació desenvoluparan les diverses tasques.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
