El Consell signa un conveni amb l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat dia 13 de maig va tenir lloc la signatura del conveni entre l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès i el Consell Comarcal pel tractament de la matèria orgànica que es genera en aquest municipi a la planta de compostatge de l’Espluga de Francolí. Aquest conveni té una vigència de dos anys i anualment es tractaran aproximadament unes 110 tones.
Després de l’acte de signatura es va realitzar una visita a les instal·lacions del Centre comarcal de tractament de residus municipals amb els responsables de l’ajuntament i representants del Consell Comarcal.
La planta de compostatge del Centre Comarcal de Tractament de Residus Municipals té una capacitat real de tractament de 4.000 tones anuals de matèria orgànica.
L’any passat va tractar un total de 2.350 tones. Aquest anys aquesta xifra augmentarà, ja que des de primers d’any tracta la matèria orgànica de Valls, Sant Jaume dels Domenys i ara la de la Bisbal del Penedès. Els residus que es reben es transformen en un compost d’aplicació agrícola.
El Consell Comarcal signa un conveni amb l’empresa Ekipolis per a la recollida d’oli vegetal
Els 22 municipis de la Conca de Barberà disposen de contenidors per recollir i reciclar olis domèstics. Aquest nou servei permetrà als usuaris dipositar les ampolles d’oli usat a qualsevol hora del dia en uns contenidors a prop de casa seva desplegats per tota la comarca. També, perquè es tractin els olis domèstics, els ciutadans els poden dur a les deixalleries de municipals.
El Consell Comarcal ha signat un conveni per dos anys amb l’empresa Ekipolis, que serà la que es farà càrrec del servei. Aquesta firma assumeix el que val el servei, que no costarà diners ni al Consell ni als ajuntaments. Els contenidors, que es troben situats de forma provisional, se situaran en espais on sigui fàcil poder-los collar al terra. Tenen una boca on l’usuari podrà dipositar l’oli dins d’ampolles de 1 i 2 litres.
El nombre de contenidors que té cada municipi va en funció dels seus habitants i de les peticions de cada ajuntament. Conjuntament amb l’inici d’aquest nou conveni, juntament amb la Diputació de Tarragona es farà una campanya per informar de com funciona i quina és la importància de fer-ho. Es farà un recordatori regalant embuts als usuaris per abocar l’oli a l’ampolla. Es reforçarà la ubicació de contenidors en els municipis, sempre amb acord amb l’Ajuntament.
També s’informarà els propietaris de bars i restaurants de la possibilitat de signar un conveni per recollir-los gratuïtament els olis domèstics. Aquest producte es recicla. Primer s’emmagatzemarà en una de les dues plantes autoritzades i, seguidament, se sotmet a un procés de filtratge, neteja i tractament. Així es transformarà en combustible biodièsel.
Amb la mateixa empresa, també s’ha començat a treballar per tal de distribuir una xarxa de contenidors a entitats i associacions de tots els municipis per la recollida de la roba. Amb això, un dels punts del conveni signat preveu que es destini el 0,7% dels beneficis que generi aquesta activitat als gestors a ajudar una entitat sense ànim de lucre de la comarca.
Amb aquesta actuació, es preveu recollir a casa i als grans productors de tota la comarca, i d’aquesta manera tots hi guanyarem. Guanyem en natura, ja que l’oli usat contamina les nostres aigües. Cada litre d’oli pot arribar a contaminar mil litres d’aigua. També guanyarem en estalvi, ja que l’oli provoca avaries a les depuradores, i fa més difícil la depuració de l’aigua. I guanyarem en mobilitat, ja que podem fer de l’oli usat biodièsel.
Després de l’acte de signatura es va realitzar una visita a les instal·lacions del Centre comarcal de tractament de residus municipals amb els responsables de l’ajuntament i representants del Consell Comarcal.
La planta de compostatge del Centre Comarcal de Tractament de Residus Municipals té una capacitat real de tractament de 4.000 tones anuals de matèria orgànica.
L’any passat va tractar un total de 2.350 tones. Aquest anys aquesta xifra augmentarà, ja que des de primers d’any tracta la matèria orgànica de Valls, Sant Jaume dels Domenys i ara la de la Bisbal del Penedès. Els residus que es reben es transformen en un compost d’aplicació agrícola.
El Consell Comarcal signa un conveni amb l’empresa Ekipolis per a la recollida d’oli vegetal
Els 22 municipis de la Conca de Barberà disposen de contenidors per recollir i reciclar olis domèstics. Aquest nou servei permetrà als usuaris dipositar les ampolles d’oli usat a qualsevol hora del dia en uns contenidors a prop de casa seva desplegats per tota la comarca. També, perquè es tractin els olis domèstics, els ciutadans els poden dur a les deixalleries de municipals.
El Consell Comarcal ha signat un conveni per dos anys amb l’empresa Ekipolis, que serà la que es farà càrrec del servei. Aquesta firma assumeix el que val el servei, que no costarà diners ni al Consell ni als ajuntaments. Els contenidors, que es troben situats de forma provisional, se situaran en espais on sigui fàcil poder-los collar al terra. Tenen una boca on l’usuari podrà dipositar l’oli dins d’ampolles de 1 i 2 litres.
El nombre de contenidors que té cada municipi va en funció dels seus habitants i de les peticions de cada ajuntament. Conjuntament amb l’inici d’aquest nou conveni, juntament amb la Diputació de Tarragona es farà una campanya per informar de com funciona i quina és la importància de fer-ho. Es farà un recordatori regalant embuts als usuaris per abocar l’oli a l’ampolla. Es reforçarà la ubicació de contenidors en els municipis, sempre amb acord amb l’Ajuntament.
També s’informarà els propietaris de bars i restaurants de la possibilitat de signar un conveni per recollir-los gratuïtament els olis domèstics. Aquest producte es recicla. Primer s’emmagatzemarà en una de les dues plantes autoritzades i, seguidament, se sotmet a un procés de filtratge, neteja i tractament. Així es transformarà en combustible biodièsel.
Amb la mateixa empresa, també s’ha començat a treballar per tal de distribuir una xarxa de contenidors a entitats i associacions de tots els municipis per la recollida de la roba. Amb això, un dels punts del conveni signat preveu que es destini el 0,7% dels beneficis que generi aquesta activitat als gestors a ajudar una entitat sense ànim de lucre de la comarca.
Amb aquesta actuació, es preveu recollir a casa i als grans productors de tota la comarca, i d’aquesta manera tots hi guanyarem. Guanyem en natura, ja que l’oli usat contamina les nostres aigües. Cada litre d’oli pot arribar a contaminar mil litres d’aigua. També guanyarem en estalvi, ja que l’oli provoca avaries a les depuradores, i fa més difícil la depuració de l’aigua. I guanyarem en mobilitat, ja que podem fer de l’oli usat biodièsel.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
