Cada cop més vehicles circulen sense la ITV al corrent

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Així ho anunciava la Direcció General de Trànsit a principi d’abril, “Trànsit inicia l’enviament de cartes informatives als titulars de vehicles que no han passat la ITV”.
I és que, segons apunta la DGT i a partir d’un estudi realitzat per Trànsit, el 6% dels vehicles circulen per les carreteres sense haver passat la inspecció tècnica del vehicle obligatòria.
Si analitzem aquestes dades, i en vista del parc automobilístic dels municipis de l’Alt Camp, la comarca compta amb un total de 35.073 vehicles i, per tant, el 6% d’aquests donaria un resultat de més de 2.000 vehicles (2.104,38 exactament) que circulen per les nostres carreteres sense portar al dia la ITV.
Així, doncs, com apuntàvem, la DGT va iniciar el mes passat l’enviament de cartes als vehicles que s’han trobat que circulen sense haver passat la citada inspecció i, aquest enviament ha començat per uns 2.462 titulars de vehicles espanyols.
Els motius per no haver passat la inspecció són, bàsicament, que no s’ha acudit a realitzar-la o també que s’hi ha anat, però aquesta va resultar desfavorable.
Cal remarcar que la inspecció tècnica del vehicle és una mesura per assegurar que els vehicles circulin amb un adequat manteniment i, per tant, garanteixin la seguretat de les persones, així com redueixin la possibilitat de patir o provocar un accident de trànsit.
I és que, a més, cal tenir present que molts dels vehicles que avui circulen tenen una mitjana de nou anys i mig o més i, per tant, amb més motiu estan obligats a passar la ITV. Segons el Registre General de Vehicles de la Direcció General de Trànsit, dels 31 milions de vehicles (camions, turismes, motocicletes, autobusos i furgonetes) que circulen per les nostres carreteres, la meitat (15,5 milions) superen els nou anys i mig.
El control s’ha anat fent des de finals del mes de març. En diferents punts de les carreteres espanyoles s’ha verificat la situació de diferents vehicles i, a través de mitjans de control i de monitorització instal·lats a les carreteres, mitjançant la lectura de les seves matrícules, s’ha comprovat en el Registre General de Vehicles si aquests havien superat la inspecció tècnica corresponent. Va ser d’aquest total de vehicles analitzats d’on es va extreure que, aproximadament, el 6% no complien la normativa referent a la ITV.
500 euros de sanció
Segons s’apunta des de la DGT, els vehicles detectats sense haver passat la ITV se’ls informa que tenen un marge de dos mesos per presentar el vehicle a revisió. Si no és així, l’estació ITV corresponent remetrà la documentació del vehicle a la Prefectura Provincial de Tràfic proposant la baixa del vehicle i se li obrirà un procediment sancionador per infracció molt greu. Podrà ser sancionat amb una multa de 500 euros.
De la mateixa manera, en la carta s’informa que, per molt que s’hagi rebut aquest avís, no estaran exempts de sanció si els agents de tràfic els paren i detecten que no han passat la inspecció corresponent.
I és que, segons apunta la DGT i a partir d’un estudi realitzat per Trànsit, el 6% dels vehicles circulen per les carreteres sense haver passat la inspecció tècnica del vehicle obligatòria.
Si analitzem aquestes dades, i en vista del parc automobilístic dels municipis de l’Alt Camp, la comarca compta amb un total de 35.073 vehicles i, per tant, el 6% d’aquests donaria un resultat de més de 2.000 vehicles (2.104,38 exactament) que circulen per les nostres carreteres sense portar al dia la ITV.
Així, doncs, com apuntàvem, la DGT va iniciar el mes passat l’enviament de cartes als vehicles que s’han trobat que circulen sense haver passat la citada inspecció i, aquest enviament ha començat per uns 2.462 titulars de vehicles espanyols.
Els motius per no haver passat la inspecció són, bàsicament, que no s’ha acudit a realitzar-la o també que s’hi ha anat, però aquesta va resultar desfavorable.
Cal remarcar que la inspecció tècnica del vehicle és una mesura per assegurar que els vehicles circulin amb un adequat manteniment i, per tant, garanteixin la seguretat de les persones, així com redueixin la possibilitat de patir o provocar un accident de trànsit.
I és que, a més, cal tenir present que molts dels vehicles que avui circulen tenen una mitjana de nou anys i mig o més i, per tant, amb més motiu estan obligats a passar la ITV. Segons el Registre General de Vehicles de la Direcció General de Trànsit, dels 31 milions de vehicles (camions, turismes, motocicletes, autobusos i furgonetes) que circulen per les nostres carreteres, la meitat (15,5 milions) superen els nou anys i mig.
El control s’ha anat fent des de finals del mes de març. En diferents punts de les carreteres espanyoles s’ha verificat la situació de diferents vehicles i, a través de mitjans de control i de monitorització instal·lats a les carreteres, mitjançant la lectura de les seves matrícules, s’ha comprovat en el Registre General de Vehicles si aquests havien superat la inspecció tècnica corresponent. Va ser d’aquest total de vehicles analitzats d’on es va extreure que, aproximadament, el 6% no complien la normativa referent a la ITV.
500 euros de sanció
Segons s’apunta des de la DGT, els vehicles detectats sense haver passat la ITV se’ls informa que tenen un marge de dos mesos per presentar el vehicle a revisió. Si no és així, l’estació ITV corresponent remetrà la documentació del vehicle a la Prefectura Provincial de Tràfic proposant la baixa del vehicle i se li obrirà un procediment sancionador per infracció molt greu. Podrà ser sancionat amb una multa de 500 euros.
De la mateixa manera, en la carta s’informa que, per molt que s’hagi rebut aquest avís, no estaran exempts de sanció si els agents de tràfic els paren i detecten que no han passat la inspecció corresponent.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
