El conseller comarcal de Joventut de la Conca de Barberà assisteix a la presentació del nou Protocol d’Intervenció Estratègica Comarcal en polítiques de Joventut (PIECJ)

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El director general de Joventut va presentar el passat dimecres 15 de maig de 2013 un nou model de treball conjunt amb els consells comarcals l’objectiu del qual és col·laborar amb les comarques per fer polítiques per a joves amb unes actuacions més simplificades i coherents amb el context.

Gairebé totes les comarques de Catalunya, entre les quals la Conca de Barberà, van estar representades dimecres passat al Palau Robert de Barcelona per mitjà dels seus consellers comarcals de Joventut, per tal d’assistir a la presentació del nou Protocol d’Intervenció Estratègica Comarcal en polítiques de joventut (PIECJ), a càrrec del director general de Joventut, Toni Reig.

La trobada, inèdita, va servir per exposar el nou model de treball amb què col·laboraran la Direcció General de Joventut (DGJ) i els consells comarcals a l’hora de fer polítiques per a joves arreu del territori. Es tracta, en paraules del director general, de passar d’un sistema “basat en la supervisió, a un altre amb treball col·laboratiu; de la complexitat, a les eines concretes, integrades i coherents; de l’accent en el disseny, a la implementació i l’avaluació”.

En concret, el que fins ara es duia a terme mitjançant Plans Comarcals de Joventut o la presentació de projectes, quedarà integrat en un sol document: el PIECJ. Aquest aplicatiu integrarà tots els recursos i serveis que té la comarca, el diagnòstic de la situació, les prioritats, el detall de totes les activitats que es faran, el finançament, la planificació temporal i els indicadors d’avaluació que es faran servir.

La simplificació del procés i treball conjunt amb la DGJ permetrà als consells comarcals evitar alguna duplicitat tècnica i agilitzar l’execució de les accions. En definitiva, el nou model vol aplicar “una mirada més global i evolucionar del ‘com’ al ‘què’ i al ‘per què’”, va indicar Toni Reig.

La jornada, amb 36 representants polítics de les comarques, entre ells el nostre conseller comarcal de Joventut, el sr. Manel Requena, va ser l’avantsala de la trobada dels tècnics comarcals de Joventut, que va tenir lloc el passat dimarts 21 de maig.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres