L’alumnat de l’aula de 2 a 3 anys de la Llar d’Infants Mare de Déu del Carme va d’excursió

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat dimecres dia 15 de maig, els nens i les nenes de l’aula de 2 a 3 anys de la Llar d’Infants Mare de Déu del Carme van anar d’excursió a veure peixos. Partint del nom de la seva classe, la classe dels peixets, els infants tenen a l’aula un peixet que ells mateixos van batejar amb el nom de Kikle.

Porten ja molts dies descobrint, preguntant i intentant esbrinar moltes coses del Kikle: “Té cua”, “Quan s’estovi, el trauràs de l’aigua?”, “Té molta gana i no troba menjar!”, “Jo a casa, tinc truita de patates pel Kikle!”. A més, el Kikle els ha ajudat a no oblidar-se mai de dir bon dia quan arribem i, adéu quan marxem. Els alumnes tampoc s’obliden mai de tenir-ne cura i de donar-li menjar.

Ja el primer dia de donar-li menjar al Kikle, va sorgir un dubte entre els infants: “Perquè menja això que sembla confeti de colors i no menja pa?”. D’aquesta manera, partint de l’interès dels nens i les nenes, hem pogut explicar la diferència entre petit i gran: “Els peixos petits no mengen pa, els peixos grans, sí”.
Per aquest motiu, el dia 15 de maig, vam anar d’excursió a veure “peixos grans” i a donar-los una mica de pa. Tot i això, vam aprofitar molt l’estona que vam caminar fins que vam arribar a la bassa; vam poder veure molts tipus de mitjans de transport, flors de la primavera, persones, cases... I, quan vam arribar a la bassa, vam mirar els peixos grans. El que més ens va cridar l’atenció va ser un peix blanc que era molt gran! Després d’haver-los mirat, vam voler donar-los una mica de pa. I se’l van menjar tot! Tenien molta gana!

Després, ens vam acomiadar dels peixos i vam anar a la plaça del Centenari a esmorzar. Però, sabeu què? Abans d’arribar-hi, vam trobar un cargol, que vam voler prendre a l’escola per ensenyar-lo als nens i les nenes de l’aula dels cargolets (de 4 mesos a 1 any).

Quan vam arribar a l’escola, es va posar a ploure molt i, per això, vam voler cantar-li una cançó al cargol per animar-lo a treure les banyes. I sabeu què va passar? Ens va fer cas i ens les va ensenyar!

Ens ho vam passar molt bé a l’excursió! I vam aprendre moltes coses!.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres