Bon maridatge enre el disseny gràfic i vins de la DO Conca de Barberà

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Col·legi d’Enginyers a Tarragona va acollir el passat divendres a la tarda l’acte de maridatge entre disseny i vins de la DO Conca organitzat pel Servei Territorial de Cultura de la Generalitat, la DO Conca de Barberà i el Servei de Cultura del Consell Comarcal. Hi van participar una seixantena de persones, entre les quals els coordinadors dels serveis territorials de Cultura, Jordi Agràs, i d’Agricultura, Anton Ballvé, el president de la DO Conca, Carles Andreu, i el president en funcions del Consell Comarcal, Josep Amill.

La presentació va anar a càrrec de Jordi Agràs, el qual va emmarcar l’acte en el marc del programa 6 x 4 que organitzen els serveis territorials de Cultura de la Generalitat a la demarcació de Tarragona. Posteriorment, els presidents del Consell Comarcal i de la DO Conca van expressar la satisfacció dels ens comarcals que representaven per poder portar a terme un acte com aquest a Tarragona.

La primera activitat pròpiament dita del maridatge va consistir en una molt interessant presentació a càrrec de Francesc Perramón, professor de teoria de la imatge de l’Escola d’Art de la Diputació, sobre la importància del disseny gràfic en la comercialització dels productes alimentaris.

Posteriorment, dos creatius gràfics de l’empresa Mènsula Studio i Elisabet Saez, enòloga de la DO Conca, van analitzar conjuntament sis vins de tipologies i característiques de la DO Conca seleccionats prèviament. De cadascun d’aquests vins es va analitzar la relació entre el disseny gràfic que s’hi ha aplicat i les característiques enològiques del vi.

Per últim, tots els presents van poder comprovar personalment les explicacions ofertes anteriorment en el marc d’una degustació que es va portar a terme a la planta baixa del col·legi.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres