Montblanc acull la primera presentació del camp de treball jove per recuperar l’antic camí del monestir de Poblet a Prades

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat dilluns 27 de maig, el Punt de Serveis Juvenils de Montblanc i l’Oficina Jove Conca de Barberà van presentar el camp de treball juvenil per recuperar l’antic camí ramader del monestir de Poblet a Prades. L’activitat, organitzada per l’Oficina Jove de la Conca de Barberà i el Paratge d’Interès Nacional de Poblet, es durà terme de l’1 al 12 de juliol al bosc de Poblet. Avui es presenta a les 7 de la tarda a l’Espluga de Francolí.

El treball consistirà en la neteja, el condicionament d’espais i el desbrossament de diversos trams del camí. També és previst obrir un nou tram d’aquest. Són feines que no requereixen el coneixement d’habilitats especials. Per fer-les, es comptarà amb la presència de persones amb coneixements tècnics de les accions a realitzar.
A través del camp de treball es vol desenvolupar entre els joves uns coneixements i uns valors implícits d’una manera vivencial, solidària i pedagògica. També s’han previst una sèrie d’activitats lúdiques relacionades amb el medi ambient i la tradició cultural del territori.

El participants hauran de ser joves de 14 a 18 anys. Els preu de l’activitat és de 10 € i les inscripcions, que es realitzaran a l’Oficina Jove (c. Sant Josep, 18), amb número limitat, finalitzaran el proper 21 de juny.

Presentació a l’Espluga de Francolí i demà, a Vimbodí i Poblet
Per donar a conèixer l’activitat es van realitzar presentacions a:
L’Espluga de Francolí, dimarts 28 de maig a les 19 h a l’auditori Carulla Font.
Vimbodí i Poblet, dimecres 29 a les 19 h a l’ajuntament.

L’Antic camí ramader
Antigament, nombroses carrerades creuaven la Conca de Barberà, tot portant ramats amunt i avall a la recerca de pastures fresques. Aquests camins, que no només utilitzaven els pastors, s’han perdut pel desús en moltes parts del territori.

El Paratge Natural de Poblet s’ha proposat recuperar el camí ramader que va del monestir de Poblet a la vila de Prades, passant per la vall de Torners, amb la finalitat de posar en valor un actiu patrimonial. Marges de pedra seca, antigues places carboneres, petites mines a cel obert ens recorden que aquest territori estava ben viu fins fa no masses anys.

Conscients que de ben segur només seran els caminadors els qui transitaran per aquest sender, la idea és recuperar el camí mitjançant la col·laboració d’entitats i voluntaris. Aquest és un patrimoni de tots i participar en la seva recuperació és una activitat lúdica i cultural de gran interès.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres