Blancafort cicle de conferències 2013: “L’autoestima i la gestió de l’estrès emocional”

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El dijous passat 30 de maig, va tenir lloc en el nostre Casal de la Gent Gran la Conferència sobre “L’autoestima i la gestió de l’estrès emocional”.
Aquesta conferència, organitzada per l'Ajuntament de Blancafort i el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, està inclosa en el cicle de conferències per a l'any 2013 dissenyat i dirigit especialment al Casal de Jubilats de Blancafort, si bé es tracta d'actes oberts a tothom.
La Conferència va estar a càrrec de la Sra. Laura Anglès, psicòloga i coordinadora de l’àrea de Benestar Social del Consell Comarcal de la Conca, la qual va estar preparant tot el material en tant els assistents arribaven i s'acomodaven.
La Laura és va adreçar a l'auditori mitjançant una xerrada dividida en dos grans blocs: La definició del concepte de l’autoestima i les receptes per millorar-la, i en segon lloc ens va parlar de l’estrés emocional, el qual pot anar lligat a una autoestima baixa o bé pot acabar lesionant la mateixa.
Referent a l’autoestima va incidir en els aspectes que la delimitaven i en les maneres de treballar-la positivament en benefici d’un mateix i de la gent del seu entorn.
Referent a l’estrés emocional es va definir com un mecanisme que posem en marxa per afrontar i adaptar-nos a situacions difícils. En un primer moment és normal com a mecanisme de defensa físic i psicològic, o sigui l’estrès positiu anomenat eustrés, però prolongat en el temps acaba derivant en el que coneixem com l’estrés dolent o negatiu anomenat distrés, que ens angoixa i acaba amb una gamma molt diversa de malalties i simtomatologies diverses.
Una aportació molt interessant que va motivar als 24 assistents a la sessió a fer-la molt interactiva i col·loquial.
Aquesta conferència, organitzada per l'Ajuntament de Blancafort i el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, està inclosa en el cicle de conferències per a l'any 2013 dissenyat i dirigit especialment al Casal de Jubilats de Blancafort, si bé es tracta d'actes oberts a tothom.
La Conferència va estar a càrrec de la Sra. Laura Anglès, psicòloga i coordinadora de l’àrea de Benestar Social del Consell Comarcal de la Conca, la qual va estar preparant tot el material en tant els assistents arribaven i s'acomodaven.
La Laura és va adreçar a l'auditori mitjançant una xerrada dividida en dos grans blocs: La definició del concepte de l’autoestima i les receptes per millorar-la, i en segon lloc ens va parlar de l’estrés emocional, el qual pot anar lligat a una autoestima baixa o bé pot acabar lesionant la mateixa.
Referent a l’autoestima va incidir en els aspectes que la delimitaven i en les maneres de treballar-la positivament en benefici d’un mateix i de la gent del seu entorn.
Referent a l’estrés emocional es va definir com un mecanisme que posem en marxa per afrontar i adaptar-nos a situacions difícils. En un primer moment és normal com a mecanisme de defensa físic i psicològic, o sigui l’estrès positiu anomenat eustrés, però prolongat en el temps acaba derivant en el que coneixem com l’estrés dolent o negatiu anomenat distrés, que ens angoixa i acaba amb una gamma molt diversa de malalties i simtomatologies diverses.
Una aportació molt interessant que va motivar als 24 assistents a la sessió a fer-la molt interactiva i col·loquial.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
