Pujada Nocturna a Sant Joan dels Ermitans i el Club Atlètic Montblanc
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Una vegada més podem afirmar que tots els actes celebrats a l’ermita de Sant Joan han estat i són de gran acceptació per les persones i entitats participants. Així doncs aquesta setmana, el dissabte dia 1 de juny, com ja estava anunciat va tenir lloc la pujada nocturna a l’ermita, acte dels ermitans de Sant Joan amb motiu dels 20 anys de recuperació de l’ermita, però organitzada pel Club Atlètic Montblanc, entitat que col·labora des de sempre amb els ermitans.
Així, doncs, encara que hem de parlar que va ser potser una baixada nocturna, més que una pujada nocturna, ja que els més de 50 participants varen sortir des de la plaça de sant Francesc de Montblanc, a 2/4 de 9 h del vespre, quan encara el dia, ara que s’allarga, era prou conscient d’assenyalar perfectament el camí fins a l’emblemàtica ermita.
Els primers i més fornits caminats eren rebuts pels ermitans a peus de les escales de l’ermita quan just el rellotge marca 1/4 de 10 del vespre, amb tota l’ermita il·luminada i la campana que voleiava tota la seva circumferència amb els tocs de festa, com l’efemèride es mereixia.
Abans d’1/4 de 10, tothom estava ocupant un lloc per sopar, entre el menjador, l’antesala de la capella i la mateixa capella de l’ermita, que eren els llocs on els ermitans havien disposat amb taules, cadires i porrons de vi, per fer una sopa, potser no de germanor, però si de gent de Montblanc i de la Conca, que volgueren deixar constància d’aquesta pujada nocturna en motiu dels 20 anys de recuperació de l’ermita montblanquina, per part dels ermitans.
Un cop els participants acabaven el seu entrepà, els amfitrions oferiren un cafè i unes gotes amb motiu d’agraïment per la seva gesta de contribuir a aquest acte, que si no només és d’una transcendència històrica, nosaltres els ermitans la valorem de fer-nos costat a la nostra tasca de recuperació de l’ermita i saber valorar i estimar els valors d’un poble que estima les seves tradicions, les seves coses, la seva història i els seus valors i tarannàs històrics i humans. Gràcies, per tant, a tots els participants i també per la seva econòmica aportació de forma voluntària a la nostra tasca de recuperació total de l’ermita i els seus entorns, i de forma extensiva una forta abraçada de gratitud a tot el Club Atlètic Montblanc, que un cop més ha deixat constància de la forta empenta que representa el món associatiu del nostre Montblanc i de la gent de les nostres poblacions veïnes.
Gent gran, gent jove, de mitjana edat, els ermitans només en resta felicitar-vos a tots, gràcies per creure en el nostre “miracle” de Sant Joan, gràcies per fer-nos costat a les nostres iniciatives i a fer més gran les celebracions d’aquests 20 anys de recuperació de l’ermita de Sant Joan de la Muntanya.
Amb el Club Atlètic Montblanc, tenim una fita conjunta el proper dia 24 de juny, amb la celebració un any més de la gran i famosa cursa de Sant Joan, que aquest any 2013, ells poden estar joiosos i contents doncs celebren la seva 21 cursa, quan nosaltres celebrem els 20 anys. Aquest detall és degut al fet que gent vinculada avui al Club Atlètic havia organitzat una cursa d’aquestes característiques l’any 1992, quan l’obra dels ermitans encara s’estava gestant, però ja hi havia un embrió degut als tres primers ermitans, que els que tinguin memòria recordaran les representacions de la seva obra ESTRAMS que va nàixer l’any 1.992. Tot sigui pel bo i millor d’un poble, la seva gent. Felicitats a tots.
Així, doncs, encara que hem de parlar que va ser potser una baixada nocturna, més que una pujada nocturna, ja que els més de 50 participants varen sortir des de la plaça de sant Francesc de Montblanc, a 2/4 de 9 h del vespre, quan encara el dia, ara que s’allarga, era prou conscient d’assenyalar perfectament el camí fins a l’emblemàtica ermita.
Els primers i més fornits caminats eren rebuts pels ermitans a peus de les escales de l’ermita quan just el rellotge marca 1/4 de 10 del vespre, amb tota l’ermita il·luminada i la campana que voleiava tota la seva circumferència amb els tocs de festa, com l’efemèride es mereixia.
Abans d’1/4 de 10, tothom estava ocupant un lloc per sopar, entre el menjador, l’antesala de la capella i la mateixa capella de l’ermita, que eren els llocs on els ermitans havien disposat amb taules, cadires i porrons de vi, per fer una sopa, potser no de germanor, però si de gent de Montblanc i de la Conca, que volgueren deixar constància d’aquesta pujada nocturna en motiu dels 20 anys de recuperació de l’ermita montblanquina, per part dels ermitans.
Un cop els participants acabaven el seu entrepà, els amfitrions oferiren un cafè i unes gotes amb motiu d’agraïment per la seva gesta de contribuir a aquest acte, que si no només és d’una transcendència històrica, nosaltres els ermitans la valorem de fer-nos costat a la nostra tasca de recuperació de l’ermita i saber valorar i estimar els valors d’un poble que estima les seves tradicions, les seves coses, la seva història i els seus valors i tarannàs històrics i humans. Gràcies, per tant, a tots els participants i també per la seva econòmica aportació de forma voluntària a la nostra tasca de recuperació total de l’ermita i els seus entorns, i de forma extensiva una forta abraçada de gratitud a tot el Club Atlètic Montblanc, que un cop més ha deixat constància de la forta empenta que representa el món associatiu del nostre Montblanc i de la gent de les nostres poblacions veïnes.
Gent gran, gent jove, de mitjana edat, els ermitans només en resta felicitar-vos a tots, gràcies per creure en el nostre “miracle” de Sant Joan, gràcies per fer-nos costat a les nostres iniciatives i a fer més gran les celebracions d’aquests 20 anys de recuperació de l’ermita de Sant Joan de la Muntanya.
Amb el Club Atlètic Montblanc, tenim una fita conjunta el proper dia 24 de juny, amb la celebració un any més de la gran i famosa cursa de Sant Joan, que aquest any 2013, ells poden estar joiosos i contents doncs celebren la seva 21 cursa, quan nosaltres celebrem els 20 anys. Aquest detall és degut al fet que gent vinculada avui al Club Atlètic havia organitzat una cursa d’aquestes característiques l’any 1992, quan l’obra dels ermitans encara s’estava gestant, però ja hi havia un embrió degut als tres primers ermitans, que els que tinguin memòria recordaran les representacions de la seva obra ESTRAMS que va nàixer l’any 1.992. Tot sigui pel bo i millor d’un poble, la seva gent. Felicitats a tots.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
