Més de 70 persones, en la passejada de Rojals a Mas d’en Llort

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Més de 70 persones es van aplegar el diumenge al matí a Rojals per participar en la passejada de Rojals al Mas d’en Llort que organitzava els Serveis Territorials del Departament de Cultura de la Generalitat a Tarragona i el Consell Comarcal en el marc del programa “6 x 4. Ara la Conca de Barberà”.
Gent de totes les edats, condicions i municipis de la comarca eren ja de bona hora a Rojals per prendre part en la passejada. Montserrat Caballero, en nom dels organitzadors, va presentar els guies de les activitats que es portarien a terme i va explicar-les detalladament. A continuació, es va començar a caminar cap al Mas d’en Llort passant pel corral de la Marieta, un tram del tallafocs, etc.
Al llarg del camí l’Alba Borràs, del GEPEC-EdC (Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans – Ecologistes de Catalunya) va anar explicant els elements interessants de natura i el Manel Martínez, especialista en arquitectura rural, els elements d’aquest tipus de construccions que es van anar trobant. No hi van faltar les preguntes i els comentaris dels participants sobre la vegetació, el poblament/despoblament de les muntanyes de Prades, etc.
Una vegada arribats al Mas d’en Llort, Joan Miquel Espelt, guia del Centre d’Interpretació de les Pintures Rupestres a Montblanc (CIAR), va comentar les pintures rupestres del Portell de les Lletres i del Mas d’en Llort. Val a dir que a la sortida hi van prendre part descendents montblanquins dels habitants i propietaris del mas, que van comentar a alguns dels assistents diversos aspectes de la vida quotidiana en aquell indret. Manel Martínez va explicar també la controvèrsia que envolta darrerament el nom del mas a partir del fet que algunes institucions oficials han volgut darrerament canviar el nom del mas, tot defensant la grafia tradicional i que fa honor als habitants d’aquell indret. Per la seva part, Joan Miquel Espelt (“Xumi” pels amics) va explicar de forma molt planera, entenedora i amena les pintures rupestres i tots els aspectes que l’envolten fent especial atenció a la seva cura i preservació.
Pels volts de les dues, empesos pel plugim que anava caient ocasionalment, els participants van desfer el camí de retorn a Rojals passant pel camí de les aigües i el GR de Montblanc a Rojals.
Gent de totes les edats, condicions i municipis de la comarca eren ja de bona hora a Rojals per prendre part en la passejada. Montserrat Caballero, en nom dels organitzadors, va presentar els guies de les activitats que es portarien a terme i va explicar-les detalladament. A continuació, es va començar a caminar cap al Mas d’en Llort passant pel corral de la Marieta, un tram del tallafocs, etc.
Al llarg del camí l’Alba Borràs, del GEPEC-EdC (Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans – Ecologistes de Catalunya) va anar explicant els elements interessants de natura i el Manel Martínez, especialista en arquitectura rural, els elements d’aquest tipus de construccions que es van anar trobant. No hi van faltar les preguntes i els comentaris dels participants sobre la vegetació, el poblament/despoblament de les muntanyes de Prades, etc.
Una vegada arribats al Mas d’en Llort, Joan Miquel Espelt, guia del Centre d’Interpretació de les Pintures Rupestres a Montblanc (CIAR), va comentar les pintures rupestres del Portell de les Lletres i del Mas d’en Llort. Val a dir que a la sortida hi van prendre part descendents montblanquins dels habitants i propietaris del mas, que van comentar a alguns dels assistents diversos aspectes de la vida quotidiana en aquell indret. Manel Martínez va explicar també la controvèrsia que envolta darrerament el nom del mas a partir del fet que algunes institucions oficials han volgut darrerament canviar el nom del mas, tot defensant la grafia tradicional i que fa honor als habitants d’aquell indret. Per la seva part, Joan Miquel Espelt (“Xumi” pels amics) va explicar de forma molt planera, entenedora i amena les pintures rupestres i tots els aspectes que l’envolten fent especial atenció a la seva cura i preservació.
Pels volts de les dues, empesos pel plugim que anava caient ocasionalment, els participants van desfer el camí de retorn a Rojals passant pel camí de les aigües i el GR de Montblanc a Rojals.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
