Els més petits transformen envasos buits en peces d’art al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Nombrosos nens i nenes, acompanyats dels seus pares, han participat aquest diumenge a l’activitat familiar del Museu i Forn del Vidre de Vimbodí (www.museudelvidre.cat) dedicada al medi ambient.

Els participants han convertit ampolles i pots buits en veritables peces d’art, gràcies a la tècnica del glaçat de vidre, que elimina la transparència del vidre i li confereix un aspecte i textura especial. L’acte, en el marc del Dia Internacional del Medi Ambient, l’ha organitzat l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, gestor del museu, i hi ha col·laborat l’empresa Aventurina (www.aventurina.cat), que hi ha impartit els tallers.

Aquesta activitat manual s’ha desenvolupat a l’aire lliure, davant del museu, al carrer de Joan Griñó, i també a la plaça de les Orenetes. Paral·lelament, a l’interior del museu, el mestre vidrier ha confeccionat peces artesanals davant l’atenta mirada dels visitants, els quals també han visitat l’exposició permanent d’objectes fabricats a la vila durant la primera meitat del segle XX.

Nova activitat el 30 de juny
Per tancar el cicle d’activitats familiars d’enguany, amb què s’ha commemorat el 15è aniversari del Museu i Forn del Vidre, el diumenge 30 de juny hi haurà la darrera activitat: “Les granges de Poblet”, organitzada conjuntament amb l’oficina de gestió del Paratge Natural de Poblet i que explicarà els usos i l’aprofitament del bosc per al funcionament de les fabriques de vidre que hi va haver antigament a Vimbodí. Aquesta activitat, no gratuïta, inclou la visita guiada al museu.
Per participar-hi cal reservar plaça al telèfon 977 871 732 o bé a través del correu electrònic [email protected].
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres